یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :مسوول روابط عمومي پليس فتا ناجا ضمن بيان اينکه پيشگيري اجتماعي ، فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان سايبري مي گيرد، از آموزش هاي سايبري دانش آموزان کشور در مدارس توسط کارشناسان پليس فتا خبر داد .



به گزارش یزدفردا به نقل از پلیس"مسوول روابط عمومي پليس فتا ناجا ارتقاي سطح اطلاعات نسبت به فضاي مجازي ، اطلاع رساني در زمينه جرائم سايبري و راه هاي مقابله با آن، ارتقاء سطح باورهاي ديني و اخلاقي خصوصا در بين جوانان و نوجوانان را نمونه‌ هاي يشگيري اجتماعي از شکل گيري جرائم در فضاي مجازي برشمرد .

مسوول روابط عمومي پليس فتا ناجا يکي از اهداف مهم پليس سايبري کشور را پيشگيري اجتماعي از وقوع جرم، با آموزش کاربران در برابر تهديدات فضاي سايبر و اطلاع رساني در خصوص استفاده صحيح از فن‌آوري نوين در اين فضا عنوان کرد و گفت : مجرمان با جامعه کوچکتري از افراد غير مطلع و آسيب پذير تحت عنوان جوامع هدف مواجه هستند؛ بنابراين افزايش سطح دانش تخصصي و امنيتي و نيز اطلاع کاربران از شيوه هاي مقابله با شگردهاي مجرمانه موجب مي‌شود تعداد افرادي که به صورت بالقوه در معرض اين آسيب قرار دارند، کاهش يابد؛ از سوي ديگر احتمال موفقيت مجرمان نيز در ارتکاب جرم به همين نسبت کاهش مي‌يابد.

وي با اشاره به اينکه آموزش و پرورش براي نهادينه کردن يک فرهنگ بي بديل است، از انعقاد تفاهم نامه اي في مابين پليس سايبري کشور و سازمان دانش آموزي خبر داد و گفت : طبق اين قرداد براي سه هزار نفر از مربيان سازمان دانش آموزي ، کارگاهي با عنوان " مهارت اجتماعي فضاي مجازی ، فرصت ها و تهديد ها "برگزار خواهد شد .

اين مقام آگاه ادامه داد : در اين راستا مربيان که تحت آموزش سايبري قرار گرفته اند از اول مهرماه سال جاري با هدف گذاري 100 هزار نفر از دانش آموزان ، را آموزش مي دهند ؛ همچنين کتاب فضاي مجازي ، فرصت ها و تهديدها در حوزه دانش آموزي و مربيان تهيه شده است که در اختيار آنها قرار خواهد گرفت .

اين مقام مسوول با اشاره به برگزاري کارگاه مهارت هاي اجتماعي فضاي مجازي ويژه دانش آموزان دوره متوسط اول و دوم برگزار مي شود ، اظهار داشت : از اول مهر پليس فتا در مدارس ابتدايي ، متوسطه اول و دوم حضور مي يابد و به دانش آموزان عضو تشکيلات پيشتازان و فرزانگان نسبت به آگاه سازي آسيب هاي فضاي مجازي آموزش هاي لازم را ارايه مي کنند .

مسوول روابط عمومي پليس فتا ناجا گفت : اقدامات لازم در زمينه اجتناب از محيط‌ هاي خطر ساز و همچنين فرهنگ سازي افراد در خصوص استفاده از فضاي سايبر و شناخت تهديدات اينترنتي با هدف پيشگيري اجتماعي از ارتکاب جرم توسط اين پليس تحقق يافته است.

وي در خاتمه بيان داشت : در صورتي که آگاه سازي و اطلاع رساني در زمينه تهديدات فضاي سايبري و رعايت موارد امنيتي در اين فضا لحاظ شود، با صرف هزينه‌هاي اندک مي‌توان فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان گرفت.

شايان ذکر است ، در راستاي برگزاري نشست هم انديشي با حضور سرهنگ " خليلي " معاون اجتماعي پليس فتا ناجا و " اردشير دهقاني " معاون فني آموزشي سازمان دانش آموزش کشور ؛ تفاهم نامه اي در اين خصوص منعقد شد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا