خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲
نخستین ال‌سی طرح‌های هفت‌گانه فولادی باز شد
گروه صنایع معدنی >فولاد - معاون وزیر صنعت معدن و تجارت از باز شدن نخستین ال. سی طرح‌های هفتگانه فولادی خبر داد.
به گزارش ماين نيوز، مهدی کرباسیان در حاشیه همایش توسعه فروش، اظهارکرد: طرح‌های هفتگانه فولاد در استان‌های چهارمحال و بختیاری، ‌خوزستان، ‌خراسان رضوی، ‌خراسان جنوبی،‌ آذربایجان شرقی،‌ کرمان و فارس قرار دارند و از دو بخش آهن اسفنجی و فولادسازی تشکیل شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: پس از مذاکرات موفقیت آمیز با مدیر گروه MCC چین، فرایند تامین مالی طرح‌های استانی فولاد هموار شد به گونه‌ای که هم‌اینک این شرکت به عنوان تامین کننده مالی این طرح‌ها همکاری‌های خود با ایران را از سرگرفته است.

به گفته وی، حدود ۲۰ روز پیش قرارداد تامین مالی این طرح‌ها منعقد شده و ما توانستیم با تخفیف مناسبی قرارداد را به مرحله اجرا درآوریم.

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: در این مذاکرات طرفین توافق کردند همکاری‌های MCC تنها به تامین مالی طرح‌های استانی فولاد محدود نشود بلکه این شرکت در طرح های دیگر بخش معدن و صنایع معدنی ایران مشارکت و سرمایه‌گذاری داشته باشد.

کرباسیان افزود: توافق جدید بین ایران و چین در گام نخست برای تزریق منابع مالی برای راه‌اندازی بخش آهن اسفنجی است.

وی اظهارکرد: با کمک بانک صنعت و معدن، نخستین گشایش اعتبار برای مراحل نهایی طرح فولاد سفید دشت در استان چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

به گفته وی، با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال ۹۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در استان فراهم می شود.

به گزارش ایسنا، ساخت مجتمع فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری که در ۳۵ کیلومتری بروجن واقع است در زمینی به مساحت ۲۵۰ هکتار در سال ۸۵ آغاز شده است؛ ظرفیت تولید سالانه این کارخانه در طرح اولیه ۸۰۰ هزار تن شمش آهن و فولاد بود که به یک میلیون تن ارتقاء یافت.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا