خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس  خبر داد:
توجه ویژه به بخش معدن در بودجه سال ۹۳
یزدفردا"گروه معادن: - رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در بررسی و تصویب بودجه سال آینده توجه ویژه ای به بخش معدن خواهد شد.
رضا رحمانی در گفت و گو با خبرنگار ماین نیوز اظهار کرد: بخش معدن اگرچه جایگاه ویژه ای در اقتصاد دارد اما در سالهای گذشته سرمایه گذاری لازم در این بخش صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از بخش هایی که تقریبا از تحریمها تاثیر نگرفت بخش معدن است، خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می دهد که توجه بیشتر به بخش معدن از لازمه های استقلال صنعتی و تحقق حماسه اقتصادی مدنظر مقام معظم رهبری است.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان نیز به این حقیقت واقف بوده و به همین دلیل در بررسی بودجه سال آینده که به زودی تقدیم مجلس خواهد شد اصلاحات لازم برای تقویت بخش معدن کشور صورت خواهد گرفت.

وی افزود: تسهیل برخی قوانین دخیل در فعالیتهای معدنکاری، افزایش بودجه سازمانهای معدنی و همچنین بسترسازی برای جذب سرمایه گذاری های خارجی از جمله موارد مدنظر در تصویب بودجه سال آینده خواهد بود.

رحمانی تصریح کرد: زمینه سازی برای افزایش تولید و صادرات محصولات معدنی از اقدامات مهم در راستای ارزآوری و بهبود تراز تجاری کشور است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا