خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل خبر داد
راه‌اندازی بزرگترین کارخانه سنگ‌بری کشور با ۴۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در اردبیل
یزدفردا"گروه معادن: >سنگ و مصالح ساختمانی - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بزرگترین واحد سنگ‌بری کشور با سرمایه‌گذاری 44 میلیارد تومان در حال تکمیل و بهره‌برداری است که یک ظرفیت عظیم اشتغالزا در استان اردبیل محسوب می‌شود.
به گزارش ماین نیوز، ارژنگ عزیزی عصر امروز در بازدید استاندار اردبیل از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی شماره دو اردبیل، اظهار داشت: تا پایان سال این واحد سنگ‌بری که با ظرفیت عظیم مشغول فعالیت بوده و به همت سرمایه‌گذاران خارجی در حال تکمیل است به بهره‌برداری می‌رسد تا بخش عظیمی از رونق صنعت سنگ‌بری را در استان اردبیل شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: این کارخانه که ظرفیت ۳۰۰ هزار تن برش سنگ در قطعات مختلف را دارد در سه فاز به بهره‌برداری خواهد رسید که فاز اول آن با سرمایه‌گذاری مناسب و مطلوب به بهره‌برداری می‌رسد.

عزیزی، پیشرفت کل پروژه را ۵۰ درصد اعلام کرد و افزود: این پروژه تا شش ماه آینده به صورت کامل به بهره‌برداری می‌رسد و فرصت اشتغال برای یک‌هزار و ۲۰۰ نفر فراهم می‌آید.

این مسئول به وجود شهرک‌ها و نواحی صنعتی متعدد در استان و ضرورت سرمایه‌گذاری در این شهرک‌ها را با تسهیلات ویژه یادآور شد و خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاران خارجی در حال راه‌اندازی تجهیزات و ماشین‌آلات آسیاب و خشک‌کن سیمان، تولید پوشاک زنانه و مردانه تار، پودی هستند که در این حوزه بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد:‌ ما زمین مورد نیاز همراه با تسهیلات را در شهرک‌های صنعتی در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهیم تا علاوه بر واحدهای صنعتی، واحدهای جانبی دیگر راه‌اندازی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان داشت: ما آمادگی داریم از سرمایه‌گذاران خارجی که برای حضور در شهرهای مختلف استان اعلام آمادگی کردند، حمایت لازم را انجام دهیم که در آینده نزدیک با آماده شدن طرح‌های توجیهی مجوزهای لازم صادر می‌شود.

عزیزی در مورد فعالیت کارخانه آذر کاسپین و حل مشکل آب این واحد صنعتی یادآور شد: با مکاتبات انجام شده قرار است مشکل برخورداری این واحد از تسهیلات بانکی برطرف شده تا این مجموعه از تسهیلات مناسب استفاده کند.

وی، یکی از مشکلات سرمایه‌گذاران را طولانی بودن زمان صدور مجوز برای سرمایه‌گذاری اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه با همکاری‌ها و حمایت‌های استاندار جدید اردبیل تلاشمان را به کار می‌گیریم تا سرمایه‌گذاران توانمند بتوانند با روحیه و اعتماد بیشتر در این حوزه ورود پیدا کنند.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: ۱۱۳ واحد کارگاهی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اردبیل فعال هستند.

محمد ملاطفی افزود: این شرکت با هدف حمایت از صنایع کوچک و همچنین طرح‌های زودبازده اقدام به ساخت واحدهای کارگاهی با متراژهای کوچک کرده که سبب تسهیل در امر اشتغال شده است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم این شرکت توجه جدی به کاهش زمان و هزینه بهره‌برداری در صنایع خرد و کوچک است که از این جهت احداث واحدهای کارگاهی کوچک و آماده واگذاری یکی از مهمترین و موفق‌ترین برنامه سالیان اخیر در بخش اشتغال است.

به گزارش فارس، ملاطفی در پایان احداث ۱۶۸ واحد کارگاهی را در استان یادآور شد و خاطر نشان کرد: احداث و واگذاری این واحدهای کارگاهی در بیشتر شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته انجام شده و سبب رونق صنایع خرد و کوچک شده است که بدون نیاز به سرمایه‌گذاری کلان به امر تولید مشغول هستند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا