مانور پدافندغیرعامل با هدف آشنایی دانش آموزان با مسئله پدافند غیرعامل و برنامه ریزی و هماهنگی بیشتر دستگاههای امدادی و خدماتی در شهرستان بهاباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد / حسن رضاپور رئیس جمعیت هلال احمر بهاباد اظهار داشت : در این مانور فرمانده سپاه ناحیه، معاون آموزش و پرورش، برخی از مسئولین و دبیران مدرسه، مسئولین امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان، کارکنان سازمان آتش نشانی، و مسئول بسیج دانش آموزی بهاباد حضور داشتند.


این مانور، با پخش آژیر حمله دشمن شد و با وقوع انفجارهای پی در پی و ایجاد آتش، نیروهای آتش نشانی، هلال احمر به اطفای حریق، امداد و کمک های اولیه، حمل مصدومان فرضی و انتقال آنان به مراکز درمانی پرداختند.
رئیس جمعیت هلال احمر بهاباد گفت: هدف از اجرای این مانور را ارائه آموزش های لازم به دانش اموزان در زمینه مقابله با حوادث و خطرات احتمالی عنوان کرد و اظهار داشت دانش آموزان در این مانورها به صورت عملی با راه های چگونگی مقابله با دشمنان آشنا شده و می توانند توانایی های خود را در این راستا به منصه ظهور گذاشته و میزان آسیب پذیری را کاهش دهند.


ایشان افزودند در راستای پدافند غیر عامل تمام دستگاه های اجرایی باید بتوانند در مواقع ضروری و نیاز سریعا وارد عمل شده و از بحران جلوگیری کنند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا