به گزارش روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد کارگاه آموزشی صنایع دستی در رشته نساجی با حضور هنرمندان سراسر کشور در  محل فرمانداری میبد برگزار گردید.

معاونت صنایع دستی  در نشست  افزود : از این جمله زیبا میتوان پی به راز ماندگاری صنایع دستی برد در واقع صنایع دستی اصلی ترین سند هویت تاریخی ملت هاست چرا که بخشی از میراث فرهنگی ماست. نسل امروزی ما بایدبداند که از چه پشتوانه فنی ، تکنیکی و هنری برخوردار بوده است تا به راحتی خود را در هجمه فرهنگی غربیها نبازد و دل به ارزش های بیهوده آنان نبندد و اسیر پدیده از خود بیگانگی نگردد. بنابراین  اگر بخواهیم در حوزه صنایع دستی حرفی برای گفتن داشته باشیم باید روی صنایع بسته بندی این هنر، صنعت نیز سرمایه گذاری شود.

وی افزود:  هدف از برگزاری این کارگاه توانمند سازی و ارتقای دانش هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی می باشد که  در نهایت رونق فضای کسب و کار برگزار می شود.و برگزاری برنامه‌های آموزشی از این دست می‌تواند صنایع دستی را به جایگاه اصلی خود در زندگی روزمره مردم بازگرداند و نسل‌های جدید و خانواده‌ها با این محصولات فرهنگی بیش از پیش آشنا شوند.

 معاونت صنایع دستی همچنین گفت : سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشرافیت بر اهمیت بسته بندی صنایع دستی، تسهیلاتی برای ترویج و توسعه این صنعت که یکی از صنایع وابسته به صنایع دستی است در نظر دارد.وباید بسته بندی صنایع دستی ما متناسب با سلایق و ایده های روز جهان در این زمینه باشد تا بتوان از ارزش افزوده بالای این محصولات استفاده لازم را به عمل آورد.

لازم بذکر است هنرمندان صنایع دستی در این کارگاه به تبادل نظر پرداختند و راهکارهای لازم برای پیشرفت هرچه بیشتر این صنعت ارائه نمودند.





سایت خبری یزد فردا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا