سعید فتحی سرپرست یزد فردا طبس / مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در بازدید از مناطق نمونه گردشگری طبس گفت: شهرستان طبس قابلیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری بسیار مطلوبی دارد.

سیدعلی آقازاده، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در بازدید از مناطق نمونه گردشگری طبس که با همکاری شرکت گردشگری کو بی کی انجام گرفت، اظهار داشت: شهرستان طبس قابلیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری بسیار مطلوبی دارد.

آقازاده در دیدار با سرپرست فرمانداری ویژه طبس گفت: ما از اماکن دیدنی و نقاط گردشگری طبس همچون، باغ گلشن، امامزاده، ارگ، روستای خرو و حلوان و پیرحاجات بازدید کرده‌ایم و در حال تهیه یک بسته پیشنهادی هستیم تا در شورای گردشگری استان مطرح کنیم.

وی در خصوص اقدامات پیش رو برای طبس گفت: سرمایه گذاران منتظر ارائه طرح های خوب از طرف ما هستند و در صورتی که مطالعات کارشناسی انجام و طرح های گردشگری خوبی تهیه شود می توان به جذب سرمایه گذار و اعتبارات ملی امیدوار بود.

سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس نیز در این دیدار گزارشی از پتانسیل ها و قابلیت های گردشگری، اقتصادی، معدنی و جغرافیایی شهرستان طبس ارائه کرد و صنعت گردشگری را یکی از سود آورترین و مهمترین منابع درآمدی دانست و خواستار توجه ویژه به موضوع گردشگری در شهرستان طبس شد.

مهدی اخوان صفار با اشاره به وجود راه‌های ارتباطی جاده‌ای، ریلی و هوایی در طبس، قابلیت‌های سرمایه گذاری در طبس را در موضوعات گردشگری، ژئوتوریسم، نجوم شناسی، معادن و زمین شناسی و … بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: علی رغم حضور مسافران و گردشگران بسیار در طبس تاکنون کار جدی‌ای در حوزه گردشگری طبس صورت نگرفته است و اگر قرار است طرح گردشگری برای طبس تهیه شود بهتر است طرحی جامع باشد که همه حوزه‌ها را در بر بگیرد.

سرپرست شهرداری طبس با اشاره به وجود باغ گلشن بعنوان تنها مرکز تفریحی و گردشگری در داخل شهر طبس گفت: باغ گلشن نگین شهر طبس و یک مرکز گیاه شناسی است که در آن گونه های مختلف گل و گیاه و درخت وجود دارد. این باغ ۹ هکتار مساحت دارد که تنها ۲ هکتار آن مورد استفاده قرار می گیرد. برای اینکه بتوان از تمام ظرفیت باغ استفاده نمود نیاز به اعتبار و سرمایه زیادی هست که باید از منابع ملی تأمین شود.

مقدس زاده یکی دیگر از قابلیت های سرمایه گذاری طبس را احداث مجتمع خدماتی- رفاهی در محل سکوهای نهرین در مسیر جاده خرو اعلام کرد.

مدیرعامل آستان امام‌راده حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) یکی از نیازهای شهرستان را ایجاد زیرساخت و هتل استاندارد و مناسب دانست و گفت: هتل میقات‌الرضا در حال ساخت است و آمادگی داریم با مشارکت سرمایه‌گذار پروژه را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا