در هشتمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی یزد شصت و پنج غرفه در کنار فروش محصولات خود به ارائه کار زنده می پردازند.

به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد سرپرست معاونت صنایع دستی این اداره کل در این خصوص گفت: با ارائه کارزنده در غرفه ها بازدیدکنندگان علاقمندان به هنرهای دستی می توانند از نزدیک شاهد تهیه و ساخت آثار هنری صنایع دستی باشند.

محمدرضا دهقان سفالگری، تراش سنگهای قیمتی، زیورآلات سنتی، قلمزنی روی مس، جاجیم بافی، نمدبافی، نقاشی روی شیشه، میناکاری روی مس، صحافی و سراجی سنتی را از جمله رشته هایی که در نمایشگاه به تولید کار زنده مشغول هستند عنوان کرد و افزود: در این غرفه ها تولید صنایع دستی به صورت زنده در حال اجرا می باشد و علاقمندان می توانند از نزدیک مراحل تولید صنایع دستی را مشاهده کنند.

وی اظهار داشت: غرفه های تولید صنایع دستی به صورت زنده و به منظور شناخت هنرهای سنتی برای مردم برپا شده است که هنرمندان به صورت زنده و با استفاده از ابزارها و مواد اولیه مراحل ساخت یک اثر صنایع دستی را به علاقمندان نشان می‌دهند.

دهقان هدف از برپایی این غرفه ها را آشنا ساختن مردم با روند ساخت و تولید صنایع دستی بومی هر استان دانست و خاطرنشان ساخت: بدین وسیله به فرهنگ‌سازی در این عرصه کمک می شود و زمینه های لازم برای رونق بیش از پیش صنایع دستی در جامعه فراهم می آید.

 گفتنی است، امروزه برگزاری کارگاه های تولید زنده در جهان به یکی از جاذبه ها و خدمات تورهای گردشگری تبدیل شده و این برنامه ها با استقبال مطلوبی از سوی گردشگران همراه بوده است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا