در سفر امروز شگفتی را به دلیل توسعه بسیار سریعی که این شهر در ابعاد مختلف از جمله آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم ع داشته است مشاهده کردم.
 
سید علی آقازاده در حاشیه بازدید از استان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم ع درگفتگو با خبرنگار صداوسیما و سردبیر پایگاه خبری هودر گفت : در سفر امروز شگفتی را به دلیل توسعه بسیار سریعی که این شهر در ابعاد مختلف از جمله آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم ع داشته است مشاهده کردم.

وی اظهار داشت : اگر شهر طبس را یک نگین سبز در دل کویر ایران بدانیم بارگاه حسین بن موسی الکاظم ع را نگینی در دل ایران اسلامی باید تصور کرد چرا که کارهایی در این مجموعه انجام شده که با برنامه بوده که در نوع خود بی نظیربوده است.

وی افزود: محیطی آرامبخش برای زائرین برای تمامی ایرانیان دراین مکان معنوی فراهم شده وبه عنوان کسی که در حوزه گردشگری کار میکنم تبریک میگویم به دست اندرکاران این مجموعه که تکمیل و توسعه این مجموعه را عهده دار بوده اند.

آقازاده گفت: امشب در یک شب میان هفته وقتی حضور و استقبال بسیار خوب مردم را در صحن و سرای حضرت دیدم خود تائید این سخن است که این محل میتواند به عنوان یکی ازجاذبه های گردشگری ایران اسلامی وحتی فرا ملی برای دیگر مسلمانان باشد و ما باید در جهت معرفی این محل حرکت کنیم .

اقازاده گفت ما به عنوان سازمان میراث و شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی کشور در جهت معرفی این مجموعه تلاش خواهیم کرد و با این معرفی جاذبه بیشتری ایجاد خواهد شد .

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی پیشنهاد داد فضای حضور زائرین مسلمان غیر ایرانی به این شهر فراهم شودتاحداقل دو شب را در این فضای معنوی بگزرانند.

وی گفت :سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و شرکت توسعه جهانگردی و ایرانگردی که مکمل هم در اجرای طرحهای عمرانی ، احداث و ایجاد اقامتگاه های گردشگری در کشور هستند و نمایندگانشان یعنی ادارات کل میراث فرهنگی استان و شهرستان هستندکه شناختن و شناساندن این مجموعه و شهر طبس را که ظرفیتهای گرشگری ناشناخته بسیاری دارد و باید معرفی شود دربرنامه قرار دارد نهایت امر ایجاد درامدهای پایدار و رفع بیکاری را به دنبال خواهد داشت.

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا