معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: ضروری است با ارتقاء فرهنگ ترافیک، تصادفات و آسیبهای اجتماعی ناشی از آن کاهش یابد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، صبح چهارشنبه 23 اردیبهشت ماه دومین جلسه کمیسیون ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی استان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، مدیران کل دفتر امور بانوان و خانواده و امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ، رییس شورای اسلامی استان و افراد عضو این کمیسیون در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این جلسه مبحث تصادف را یکی از معضلات اصلی کشور دانشت و اظهار داشت: ایران یکی از بیشترین و پر حاشیه ترین کشورها در بحث تصادفات جاده ای و درون شهری است و استان یزد هم نسبت به سایر استانها در این خصوص آمار بالایی را به خود اختصاص داده است.
"محمد علی طالبی" ادامه داد: تصادف یک موضوع چند وجهی و آسیبهای اجتماعی ناشی از آن پیچیده است و خسارتهای مالی و جانی متعددی از آن ناشی می شود.
وی افزود: یکی از اولویتهای مهمی که در سال جاری در دستور کار کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی قرار دارد ارتقای فرهنگ ترافیک استان است و خوشبختانه دانشگاه یزد به صورت علمی وارد این موضوع شده است وقرار است در آبانماه سال جاری همایشی را به صورت ملی به عنوان « رانندگی، قانون گریزی و رفتارتهاجمی » برگزار نماید.
"طالبی" عنوان کرد: شایسته است محورهای همایش با توجه به مشکلات ترافیک شهر یزد بومی سازي گردد و شورای سیاست گذاری برای برگزاری هر چه بهتر این همایش به ریاست دانشگاه یزد تشکیل شود.
در ادامه این جلسه "فخر السادات خامسی هامانه" مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد تاکید کرد: باید همایش ملی « رانندگی ،قانون گریزی و رفتار تهاجمی» بر روی فرهنگ مردم و جامعه تاثیر بگذارد و سازو کارهای قانونگرایی را در این موزه جدی بگیریم.
همچنین "مجید جوادیان زاده" مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد عنوان کرد: برای فرهنگ سازی در حوزه ترافیک باید همه دستگاههای اجرایی و نهادهای فرهنگی استان به یک همگرایی واحد دست یابند و رسانه ها نیز می توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا نمایند.
احمد زارع پور رئیس شورای اسلامی استان نیز اظهار داشت: برای کاهش تصادفات درون شهری جذابیتها را برای استفاده مردم از حمل و نقل عمومی افزایش دهیم تا تعداد اتومبیلهای یک سر نشین در سطح شهر کاهش یافته و ترافیک شهری بهبود یابد.
در ادامه این جلسه هر کدام از افراد عضو کمیسیون ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی استان به بیان دیدگاههای خود در ارتباط با محورهای همایش ملی « رانندگی، قانون گریزی و رفتارهای تهاجمی » پرداختند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا