يزدفردا: رئيس پليس فتاي يزد به شهروندان در خصوص استفاده از خدمات الکترونيکي به شهروندان هشدار داد تا در دام مجرمان گرفتار نشوند.

به گزارش يزد فردا: رئيس پليس فتاي يزد در راستاي استفاده از خدمات الکترونيکي به شهروندان هشدارداد و گفت: هنگام استفاده از خدمات بانكداري الكترونيكي مطمئن شويد كه از صفحات اصلي درگاههاي بانكي استفاده مي کنيد زيرا مجرمان و كلاهبرداران رايانه اي با ايجاد صفحات مشابه سازي شده(فيشينگ) درگاههاي بانكي قصد به دست آوردن رمز عبور حسابهاي بانكي و برداشت غير مجاز از حسابهاي شما را دارند.

وي افزود: چنانچه در كافي نتها از خدمات بانكداري الكترونيكي استفاده مي کنيد مطمئن شويد كسي حركات شما را زير نظر ندارد يا به وسيله تلفن همراه از عملكرد شما فيلمبرداري نمي شود و اگر خود قادر به استفاده از خدمات الكترونيكي نمي باشيد از افراد ناشناس نخواهيد با استفاده از رمز عبور حسابتان، اين كار را براي شما انجام دهند و از بستگان مطمئن و مورد اطمينانتان كمك بگيريد.

اين مقام انتظامي تصريح کرد: با بررسي عملكرد حساب خود چنانچه با برداشتي مواجه شديد كه مطمئن هستيد از طرف شما نبوده موضوع را پيگيري و نسبت به تغيير رمز عبور حساب خود اقدام کنيد چرا که احتمال دارد شخص ديگري نيز رمز عبور شما را در اختيار دارد و ممكن است از آن سوء استفاه کند.

رئيس پليس فتاي استان يزد خاطرنشان کرد: چنانچه توسط تلفن همراه خود پيامكي دريافت کرديد كه بنا به دليلي از شما خواسته شده شماره حساب و رمز عبور خود را ارسال کنيد هرگز اين كار را انجام ندهيد زيرا طرف شما قصد برداشت غير قانوني از حساب شما را دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا