محمد مسعود مناقبی


جمعه شب  توفیقی دست داد که ساعتی را بهمراه خانواده در برنامه جشن گروه طناز بمناسبت 22 بهمن در کانون ولایت سپری کنم.برنامه مورد استقبال فراوان مردم انقلابی تفت قرارگرفته بود . بنحوی که تمامی صندلی های سالن کانون ولایت پربوده وعده زیادی بصورت ایستاده و با ازدحام جمعیت برنامه های شاد این مراسم را دنبال می کردند .

اما آنجا شاهد نکاتی بودم که لازم دیدم خدمت همتباران ارجمندم و بخصوص مسئولین شهرستان متذکر گردم.

1 - اولا بایستی از گروه هنری طناز بخاطر اهمیت دادن به بزرگترین جشن ملی و انقلابی کشورمان یعنی جشن دهه فجر تشکر کنم .بخصوص بخاطر تاکیدات مسئولین نظام به حفظ روحیه و شور انقلابی و تبعیت از فرموده شاخص مقام معظم رهبری که فرمودند من دیپلمات نیستم ، من انقلابی ام.

2  -وقتی مناسبتی که برای ما ایرانیان مسلمان وانقلابی اینقدر اهمیت دارد ، چرا  برخی از مسئولین شهرستان و بخصوص مدیر ارشاد ،حداقل در اختتامیه این جشن و اهداء جوایز شرکت نکردند؟ چرا به چنین برنامه هائی مساعدت مالی نمی شود ؟ چرا نیروی انتظامی علیرغم هماهنگی  (حسب اظهارات برگزار کنندگان )به پوشش این مراسم مساعدت نکردند ؟ اگر خدای ناکرده خونی از دماغی میآمد چه کسی جوابگوی مراسمی با مجوز رسمی می بود؟بخصوص بخاطر هم ریزی و شلوغ کاری وساختار شکنی برخی افراد کم خرد در محیط جشن که شاهد آن بودم ولحظاتی برای این عدم امنیت خانواده ها وبچه ها واقداماتی نظیر پرتاب ترقه در سالن و ... قلبم تیر کشید !!!

3 -شهرستان ما در مناسبت های عزاداری در سطح کشور شاخص ترین اجراها را دارد.نمونه بسیار زیبای آن مراسم محرم تفت وبخصوص نخل برداری عصر عاشوراست که در سطح کشور بسیار مورد توجه بوده ومی رود که جهانی شود . این مهم بیانگر شور ونشاط و روحیه بالای تفتی هاست .این روحیه نیاز به استمرار دارد .روحیه ای که در مناسبت های شاد نیز بایستی تمدید شود .بخصوص که آموزه های دینی ما بر برگازی جشن  در شادی اهل بیت علیهم السلام و عزاداری در عزای این بزرگواران تاکید دارد .

4 - نیاز داریم که در جهت توسعه متناسب شهرستان ، جوانانمان را در زمینه های مختلف رشد وپرورش دهیم .این مهم از طریق حمایت وهدایت جوانان جامه عمل می پوشد و انتظار است که در تداوم چنین مجموعه هائی همدلی مان را ارتقاء دهیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا