جلسه هم اندیشی برنامه ريزي مناسب براي سفر رياست جمهوري با محوريت کمیسیون تحول اداری واملاك شورای اسلامی شهر يزد و با حضور اعضای شورای شهر ، شهردار ، معاونین و مديران مناطق سه گانه و بافت تاريخي شهرداري برگزار گرديد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد- در این جلسه ابتدا اعضای شورا از معاونت حمل ونقل وترافیک شهرداری خواستند تا نسبت به رفع مشکلات ترافیکی در سطح شهر چاره ای اساسی بیاندیشد.

در این جلسه مهندس شفیعی معاونت حمل ونقل ترافیک شهرداری با اشاره به مشخص شدن مسيرهاي BRT، اظهاراميدواري كرد: با خریداری دستگاه هاي مورد نياز به زودی این خط ویژه در شهر راه اندازی مي شود تا بخشی از مشکلات ترافیکی از این طریق مرتفع گردد.

در ادامه ، مديران مناطق و بافت تاريخي شهرداري گزارشي از عملكردهاي صورت گرفته ويا در حال اجرا خود را ارائه نمودند.

مهندس کشفی پور سرپرست بافت تاريخي شهرداري خاطرنشان ساخت: در زمینه ساماندهی ومرمت خیابانهای تاریخی طرح هایی ارائه شده اما باید یک طرح کلی و اساسي برای احیای درون بافت تاریخی شهر انجام شود.

همچنين مهندس طهماسبی معاونت فنی وعمرانی شهرداری در زمینه کاهش ترافیک در برخی از میادین پر تردد شهر، خاطر نشان کرد : طرح های تقاطع هاي غيرهمسطح خاتمی و اطلسی که بار ترافیکی سنگینی دارد، جهت اجراي عمليات عمراني آماده مي باشد.

مهندس امینی مقدم معاونت خدمات شهری شهرداری  جداسازی آب شرب از خام، کنترل ناوگان خدمات شهری از طریقGPS و زیباسازی منظر شهری را مهمترین برنامه این حوزه در شهر دانست.

رئیس کمیسیون تحول اداری و املاك شوراي اسلامی شهر یزد در پایان و در جمع بندی جلسه گفت: میدان ابوذر همچنان شاهد مشکلات ترافیکی همچون گذشته مي باشد لذا باید در این زمینه اقدام اساسی از جانب شهرداری انجام گیرد.

سیده حمیده وزیری در ادامه افزود: با توجه به ارزشمند بودن بافت قدیمی، باید به آن توجه ويژه شود واز اشخاص وکارشناسان خبره در زمینه حفظ ونگهداری بافت استفاده گردد.

وی همچنین بر آسفالت وروشنایی معابر تاكيد نمود.

مهدي كاشفي زاده دیگر عضو شورای اسلامی شهر یزد خواستار ارائه برنامه  جدی مسئولین در زمینه حفظ بافت تاریخی در شهر شد وافزود: در حفظ بافت تاریخی نباید فقط شعار باشد بلکه باید در میدان عمل هم وارد شد و این میراث گرانبها را نگهداری کرد.

حجت الاسلام زارع رئیس شورای اسلامی شهر یزد در این جلسه از مسئولين شهرداري خواست ضمن تسهیل در صدور پروانه ساختماني، تسریع در صدور آن هم در دستورکار خود قراردهند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا