به مناسبت ايام مبارك دهه فجر و با حضور بابايي برنامه ريزي استاندار ، رحماني فرماندار و جمعي از مديران ادارات شهرستان خاتم و مديران شركت آبفا آزمايشگاه كنترل كيفيت و بهداشت شهرستان خاتم به بهره برداري رسيد .

به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان يزد مدير كنترل كيفيت و بهداشت آب شركت آبفا با اعلام اين خبر گفت : آزمايشگاه شهرستان خاتم داراي دستگاه هاي مجهز و پيشرفته ميكربي آب و فاضلاب و هم چنين دستگاه هاي پيشرفته كشت ميكربي آزمايشات شيمي و فيزيك آب بوده و با توجه به داشتن تجهيزات كنترل كيفي پرتابل مي توان آزمايشات اوليه شيمي فيزيك را به صورت سيار در محل منابع يا مخازن انجام داد .

ابراهيم عليدوست اظهار كرد : آزمايشگاه مذكور قادر است تمامي آزمايش هاي مورد نياز بر اساس استاندارد جمعيتي در شهرهاي هرات و مروست را انجام دهد . علاوه بر اين دستگاه هاي موجود گنجايش انجام نمونه برداري و آزمايش ميكربي ، شيمي و فيزيك را به صورت هفتگي دارا هستند .

عليدوست افزود : با تجهيز و راه اندازي اين آزمايشگاه مي توان آزمايش نمونه هاي برداشت شده از منابع ، مخازن و شبكه توزيع آب شهرهاي هرات و مروست را در اسرع وقت انجام داد و نيازي به ارسال نمونه ها به آزمايشگاه شهرستان مهريز نمي باشد .

وي افزود : با وجود اين آزمايشگاه در مركز شهرستان مي توان به صورت شبانه روزي بر كيفيت آب ، كنترل هاي لازم را اعمال كرد كه علاوه بر آن مي توان به صورت فصلي از كيفيت شيمي فيزيك آب اطلاع حاصل نمود .

گفتني است : آزمايشگاه كنترل كيفيت و بهداشت آب شهرستان خاتم با اعتباري بالغ بر 600 ميليون ريال از محل اعتبارات داخلي شركت آب و فاضلاب استان يزد تجهيز و راه اندازي گرديد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا