اعضای دختر و پسر مرکز شماره 2 ابرکوه هم‌زمان با ایام‌الله دهه‌ی فجر، جشن قصه‌های هزار ساله را برگزارکردند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، اعضای دختر و پسر مرکز شماره 2 ابرکوه هم‌زمان با هشتمین روز ایام‌الله دهه‌ی فجر جشن قصه‌های هزار ساله را در این مرکز برگزار کردند.
قصه‌های هزار ساله از برنامه‌های پیشنهادی مرکز شماره 2 ابرکوه در سال 93 بود اهداف مختلفی از جمله  معرفی سرزمین ابرکوه و پیشینه‌ی فرهنگی و هنری این شهر به اعضا را دنبال می‌کرد. به‌طوری که اعضا در طی سال 93 با آثار تاریخی، بناهای قدیمی و مشاهیر همچنین بازی‌های محلی و قدیمی این شهرستان آشنا شدند.
حاصل این فعالیت‌ها در روز 18 بهمن ماه هم‌زمان با جشن‌های دهه‌ی فجر با حضور اعضا و والدین آن‌ها  به صورت مراسمی با شکوه به اجرا درآمد. از برنامه‌های اجرا شده در این مراسم خواندن سرودی با موضوع ابرکوه توسط اعضای پسر، معرفی بازی‌های محلی توسط یکی از دبیران بازنشسته‌ی شهرستان، برگزاری مسابقه با موضوع آثار تاریخی شهرستان و همچنین شنیدن خاطرات انقلاب از زبان یک از فعالان انقلاب 57 بود.
گفتنی است، درحاشیه‌ی آیین جشن قصه‌های هزارساله، نمایشگاهی از اشعار یکی از اعضای سابق و تقدیر از یکی از مربیان پیشین مرکز بود. پذیرایی از اعضا و والدین آن‌ها با غذاهای محلی ابرکوه نیز پایان بخش مراسم بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا