اعضاي شوراي هماهنگي و اجرايي انجمن اسلامي معلمان استان يزد با فرماندار يزد ديدار كردند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، محمود شاكري شمسي در جمع اعضاي شوراي هماهنگي و اجرايي انجمن اسلامي معلمان استان يزد با گراميداشت ياد و خاطره شهيدان گرانقدر رجايي، باهنر و بهشتي و تبريك ايام الله دهه فجر انقلاب اسلامي گفت: انجمن اسلامي معلمان بايد به موسسين خود كه از ياران هميشه همراه حضرت امام خميني (ره) بوده اند افتخار كند و در راه منش و اخلاق اين بزرگواران قدم بردارد.

فرماندار يزد با بيان اينكه انجمن اسلامي معلمان به عنوان يكي از تشكلهاي قديمي است كه داراي ويژگي هاي خاصي است افزود: اين تشكل جوشيده از متن مردم است و پشتوانه عظيم عموم مردم و به ويژه قشر فرهنگيان را داشته است.

وي با اشاره به اينكه اهداف و ديدگاه هاي انجمن اسلامي بر پايه هويت اسلامي و انقلابي شكل گرفته است افزود: انجمن اسلامي معلمان از زمان تشكيل تاكنون خاستگاه انقلابي داشته و از جمهوريت و اسلاميت نظام به عنوان يك اصل مورد تأييد مردم دفاع كرده است.

شاكري شمسي با بيان اين مطلب كه اين تشكل در زمان قبل و بعد از انقلاب خدمات ارزشمندي را به كشور داشته است اظهار داشت: در قبل از انقلاب توجيه گري و روشنگري نسل جوان و تشويق مخاطبين به حضور در تجمعات و تحصن هاي عليه رژيم طاغوت  از مهمترين اقدامتي بود كه توسط انجمن اسلامي معلمان انجام شده است.

فرماندار يزد خاطرنشان كرد: بعد از انقلاب نيز اعضاي انجمن اسلامي معلمان در تمامي صحنه هاي انقلاب حضور فعال و اثربخشي داشته اند كه مي توان به پاسداري از ارزشهاي اسلامي، تلاش در زمينه رشد و اعتلاي ارزشهاي ديني ، سياسي، اجتماعي و فرهنگي و رشد منزلت اجتماعي فرهنگيان و عدالت اجتماعي اشاره كرد.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان با تأكيد به اينكه اگر به دنبال اعتلاي هر چه بيشتر نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران هستيم ناچاريم به بحث استقلال كشور توجه ويژه اي داشته باشيم افزود: استقلال هر كشوري مترادف با توسعه پايدار است كه با شعار بدست نمي آيد بلكه نيازمند توجه خاص به نيروي انساني جامعه است.

شاكري شمسي با بيان اينكه كسب رتبه ي اول قبولي در كنكور سراسري براي 21 سال پياپي توسط دانش آموزان يزدي افتخار بزرگي است تصريح كرد: در سالهاي گذشته تنها به بعد آموزش توجه شده است و در بحث توانمند سازي دانش آموزان براي تعامل با آن چيزي كه در جامعه وجود دارد اقدامات قابل قبولي انجام نشده است.

فرماندار يزد با اشاره به تغيير رويكرد شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد در امور نظام آموزش و پرورش شهرستان گفت: سعي داريم موضوعات مطرح شده در اين شورا را براساس نظرات و مشاركت خود دانش آموزان و استفاده از خردجمعي مصوب كنيم.

رئيس شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد با انتقاد از اقدامات صورت گرفته در چند سال گذشته در حوزه تعليم و تربيت  اظهار داشت: متأسفانه در سالهاي گذشته بدون در نظر گرفتن شرايط و امكانات نظام 3-3-6 در مدارس اجرا شده است كه از اينرو در حال حاضر با كمبود فضاي ساختماني مناسب و نيروي انساني مواجه هستيم.

وي ابراز اميدواري كرد: اعضاي انجمن اسلامي معلمان به عنوان عصاره جامعه فرهنگيان بايد در راستاي رفع مسائل و مشكلات موجود راهكارهاي عملياتي ارائه نمايند.

شاكري شمسي در بخشي ديگر از سخنان خود با بيان اين مطلب كه حضور و فعاليت اثر بخش احزاب و تشكل ها در جامعه مهم و ضروري است افزود: اگر احزاب بر عملكرد مسئولان اجرايي نظارت داشته باشند قطعاًٌ مشكلات اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و ... كمتري خواهيم داشت.

فرماندار يزد در پايان تصريح كرد: مجموعه مديريت استان به ايجاد و شكل گيري خانه احزاب در يزد اعتقاد دارند.

در اين ديدار هر يك از اعضاي شوراي هماهنگي و اجرايي انجمن اسلامي معلمان به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص مسائل و مشكلات پيش روي جامعه فرهنگيان پرداختند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا