بمناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی همایش جنگ نرم در آستان مقدس حضرت عبدالله بن موسی الکاظم شهرستان بافق برگزار گردید.

به گزارش یزد فردا از بافق با حضور مسئولین ، روحانیون ،بسیجیان و مردم ولایتمدار شهرستان بافق همایش جنگ نرم با موضوع بررسی تهدیدات شبکه های ماهواره ای فارسی زبان به همت قرارگاه جنگ نرم پایگاه نبی اکرم (ص) شرکت سنگ آهن مرکزی شهرستان بافق شامگاه شنبه 18 بهمن در آستان مقدس حضرت عبدالله بن موسی الکاظم (ع) این شهرستان برگزار شد.

"حسین سجادی" با تاکید بر اینکه  امروز ابرقدرت‌ها، اتاق‌های جنگ خود را از پناهگاه‌ها و پایگاه‌های نظامی به فضای مجازی، رسانه‌ها و رادیو و تلویزیون منتقل کرده‌اند افزود: دشمنان می‌خواهند با این کار افکار ملت‌ها را تحت کنترل بگیرند و خواسته‌های خودشان را به مردم القاء کنند.

استاد دانشگاه امام حسین (ع) به تشریح  ابزار تاثیر گذار و موفقیت آمیز تبليغات و اطلاع رساني در جهان امروز پرادخت و گفت : دشمن هنگامی که دید نمی‌تواند با سلاح نظامی اهداف خود را محقق کند، رسانه‌ها را به عنوان ابزار خود در نظر گرفت.

وی به  مشخصات جنگ نرم اشاره کرد و گفت: پایداری و دوام در برنامه‌ها، پرتحرک و جاذبه‌دار بودن و چند وجهی و انعطاف‌پذیری از مشخصات این گونه نبرد دشمن است که اکنون در حال اجرای آن در بسیاری از کشور ها می باشند.

" سجادی "  تردید و شک را کلید واژه اصلی جنگ نرم دانست و تصریح کرد: آرام بودن و تدریجی بودن جنگ نرم همه اقشار را فرا خواهد گرفت.

استاد دانشگاه امام حسین (ع) ماهواره را  یکی از ابزارهای مهم برای اجرایی شدن برنامه های تهاجم فرهنگی دشمن دانست و گفت: امروز جنگی که دشمنان در فضای فرهنگی به راه انداخته اند بسیار مخرب تر از جنگ نظامی است.

وی ترویج بی بند و باری و بی غیرتی و بی عفتی و بی حجابی را از اهداف پنهانی  برنامه های ماهواره ای عنوان کرد و افزود: هنر ماهواره و جنگ نرم این است که ارزش های جامعه اسلامی را بی ارزش جلوه می دهد.

بررسی تبلیغات رسانه ای خبرگزاری های غربی و پوشش اخبار و برجسته سازی و دورغ گوئی ،تولید فیلم ، سریال ها  ، انیمشن و  و تولید اسباب بازی جهت جامعه اسلامی ایرانی از سوی کشورهای غربی از دیگر موارد مطرح و ارائه شده توسط سخنران این همایش بود.

"محمد رضا رضائی پور " نیز در این همایش در سخنانی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به دیدار کارکنان نیروی هوائی در 19 بهمن 57 با امام خمینی (ره) اشاره نمود.

مدیر روابط عمومی شرکت سنگ آهن بافق به فرمایشات مقام معظم رهبری در بخش جنگ نرم اشاره نمود و تصریح کرد : امروزه ماهواره یکی از ابزار جنگ نرم می باشد.

پخش کلیپ در بحث جنگ نرم از دیگر برنامه های این همایش بود.

عکس: محمود تقی زاده

 

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا