يازدهمين اجلاس رؤساي اتحاديه صنفي شهرستان يزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، محمود شاكري شمسي در يازدهمين اجلاس رؤساي اتحاديه صنفي شهرستان يزد كه با حضور معاون برنامه ريزي، اداري و مالي فرمانداري، مسئول شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي، مديركل كميته امداد امام خميني (ره)، مديركل تعزيرات حكومتي استان و ساير مسئولان برگزار شد با گراميداشت يا دو خاطره شهداي انقلاب اسلامي به ويژه بيست و يك شهيد انقلاب اسلامي استان يزد و تبريك ايام الله دهه فجر گفت: اصناف و بازاريان همواره حامي انقلاب اسلامي بوده و در صحنه هاي مختلف پشتيباني خود را از نظام اعلام داشته اند.

فرماندار يزد با بيان اينكه حضور مسئولانه و متعهدانه اصناف و بازاريان در صحنه هاي مختلف انقلاب بر هيچ كسي پوشيده نيست اظهار داشت: حضور اصناف در دوران انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس نشان از تعهدي است كه اين قشر از جامعه به نظام مقدس جمهوري اسلامي داشته اند و تا به امروز در راستاي سربلندي كشور از هيچ كوششي دريغ نكرده اند.

وي با اشاره به عضويت قريب به 70 اتحاديه صنفي شهرستان يزد در اتاق اصناف مركز استان گفت: اتاق اصناف مركز استان يزد به عنوان يك نهاد مدني گسترده است كه نظرات ارائه شده در آن در واقع بازگو كردن انتظارات و نيازهاي بخش بزرگي در مردم جامعه است.

شاكري شمسي اظهار داشت: برگزاري اين اجلاس ها به صورت ماهانه مي تواند ضمن بهره مندي از خردجمعي ،‌ هم افزايي و تعامل مسير را براي رفع مشكلات اصناف در شهرستان هموار سازد.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد با اشاره به وجود بيش از 30 هزار واحد صنفي در شهرستان، تصريح كرد: متأسفانه از اين تعداد قريب به 10 هزار واحد بدون پروانه كسب در حال فعاليت هستند كه اين اصلاً خوشايند نيست.

شاكري شمسي با اعلام اينكه برخورد با واحدهاي صنفي بدون پروانه به عنوان يك راهبرد در دستور كار فرمانداري قرار گرفته است خاطرنشان كرد: در اين زمينه نيازمند همكاري همه ادارات و نهادهاي مسئول به ويژه اتحاديه ها،‌ اتاق اصناف و پلیس نظارت بر اماکن عمومی هستيم.

وي در ادامه سخنان خود گفت: بيان نقطه نظرات و پيشنهادات در چارچوب قوانين و مقررات به عنوان يكي از ويژگي هاي جامعه آزاد، از دستاوردهاي مهمي مي باشد كه انقلاب اسلامي براي مردم به ارمغان آورده است.

فرماندار يزد نقد منصفانه را موجب ارتقاء راندمان در كارها دانست و اظهار داشت: اگر در جامعه اي نقد پذيري نباشد استبداد و خودرأيي حاكم مي شود.

شاكري شمسي در بخش ديگر با تأكيد به اينكه همه افراد در هر شغل نيازمند آموزش هستند گفت: افرادي كه مي خواهند با براي كسب درآمد با مردم در ارتباط باشند نيازمند بهره مندي از اطلاعات به روز شده و همچنين رعايت اصول مرتبط با حرفه خود هستند.

وي همچنين با اشاره به اينكه نظارت به عنوان يك اصل پذيرفته شده مي باشد افزود: در چند ماه اخير برخي از اتحاديه ها به ويژه اتحاديه صنف نانوايان در اين خصوص اقدامات خوبي را در راستاي ارتقاء رضايتمندي مردم انجام داده اند.

شاكري شمسي با بيان اينكه در يك جامعه اسلامي، بازار آن نيز بايد رنگ و بوي بازار اسلامي را داشته باشد اضافه كرد: با توجه به احاديث و روايات نقل شده از معصومين، عدم ربا، سوگند نخوردن، مخفي نكردن عيوب اجناس و فرصت دادن به افراد ناتوان از ويژگي هاي بازار اسلامي است.

فرماندار يزد افزود: رعايت اخلاق و برخورد مناسب با مشتريان از شاخصه هاي اصلي يك بازار اسلامي است.

وي با بيان اينكه معضل سد معبر در سطح شهرستان يزد به عنوان يك عادت غلط نهادينه شده است خاطرنشان كرد: برخي از واحدهاي صنفي علاوه بر مسدود نمودن مسير پياده رو، بخشي از خيابان را نيز مسدود كرده اند.

شاكري شمسي با اشاره به اجراي طرح سامان در خيابان امام خميني (ره) حد فاصل ميدان شهيد بهشتي تا چهارراه شهداء (اميرچخماق) اظهار داشت: يكي از اهداف اجراي اين طرح رفع سد معبر در پياده رو و خيابان است.

فرماندار يزد همچنين تصريح كرد: رنگ آمیز جداول و تیرهای برق، بدنه سازی و کف سازی خیابان، تعویض ایستگاههای اتوبوس، اجباری شدن استفاده از کلاه ایمنی، استفاده از زمین های افتاده بعنوان توقفگاه و واگذاری عبور و مرور دانش آموزان این مسیر به دست پلیس مدرسه از دیگر برنامه های پیش بینی شده در قالب طرح سامان در این خیابان است.

شاكري شمسي افزود: طرح سامان به منظور ساماندهي و الگوسازي اموري كه در يك مديريت شهري ايده آل موثر است درنظر گرفته شده است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا