هم‌زمان با اولین روز یوم‌الله دهه فجر، پنج نمایشگاه فرهنگی هنری با حضور مدیرکل و مسوولان کانون استان در محل مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گشایش یافت.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، در این برنامه مدیرکل کانون استان یزد در آیین گشایش این نمایشگاه‌ها با بیان این‌که نمایشگاه‌های کانون حاصل اجرای فعالیت‌های فرایندی با کودکان و نوجوانان است، خاطرنشان ساخت: در آثار این نمایشگاه‌ها، کودک با نگاهی متفاوت به اشیای اطراف خود نگریسته و آن‌طور آن‌ها را ساخته است تا به چشم زیبا و قابل استفاده شود.
عباسعلی دانافر با تشکر جمع مربیان کانون استان که در برپایی این نمایشگاه‌ها همت کرده‌اند، افزود: برپایی این نمایشگاه‌ها با هدف نمایش دستاوردهای فعالیت‌هایی است که در مراکز فرهنگی هنری دور و نزدیک انجام می‌شود و در واقع معرف کانون است. مربی و عضو حاصل تلاش و همراهی خود را یک جا در یک فضا مشاهده و خستگی از تن بیرون می‌کند. ‌
این نمایشگاه‌ها شامل دو نمایشگاه عکس اعضا، دو نمایشگاه کاردستی‌های کاربردی اعضا و یک نمایشگاه کتاب‌خوانی اعضا و مربیان بود.
36 اثر عکس اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری استان با موضوع آزاد، 50 اثر عکس اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک اردکان با موضوع طبیعت و با عنوان "دری به خورشید"   نمایشگاه پله پله تا عاطفه‌ها نمایشگاه آثار کاردستی‌های کاربردی و تزئینی حاصل کار و همراهی اعضای مرکز فرهنگی هنری مرکز شماره‌ی دو یزد که در این نمایشگاه بیش از 150 اثر کاردستی به نمایش گذاشته شده است.
این در حالی است که در دیگر نمایشگاه کاردستی‌های کاربردی، 100 اثر اعضای مراکز فرهنگی هنری استان در معرض دید عموم قرار گرفته است.
اما در نمایشگاه کتاب‌خوانی که در گالری مجتمع فرهنگی هنری کانون استان دایر است، بیش از 150 اثر خلاقانه‌ی اعضا و مربیان کانون با موضوع کتاب‌خوانی در قالب‌های معرفی کتاب، تصویرسازی، بازی و سرگرمی و... به نمایش گذاشته شده است.
گفتنی است این نمایشگاه‌ها تا پایان ایام‌الله دهه فجر برای بازدید عموم دایر است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا