معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري يزد گفت : دهه مبارك فجر جشن ملي همه ايرانيان است و هر ايراني در هر كجاي اين سرزمين و با هر دين و فرقه اي احساس تعلق به اين جشن و پيروزي انقلاب اسلامي دارد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، مراسم بزرگداشت سالروز ورود حضرت امام خميني (ره) به ميهن، صبح يكشنبه دوازدهم بهمن ماه در آتشكده زرتشتيان يزد برگزار شد.
در اين مراسم معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد انقلاب اسلامي را فراگيرترين رويداد تاريخي ايران زمين ناميد و افزود: پيروزي انقلاب، همه اقوام، مذهب ها و نژادهاي مختلف ايراني را در برگرفت و فراتر از آن اين جشن پيروزي برابر استكبار، استبداد و استعمار  و منادي عدالت، آزادي و دفاع از حقوق مظلومان و احترام به حقوق اقليتهاي مذهبي در سطح جهان بود.
محمدعلي طالبي ادامه داد: انقلاب اسلامي ندا دهنده شعار حاكميت ارزشهاي انساني و معنوي است بطوريكه همه اديان در پيروزي اين انقلاب سهيم بودند و با حفظ ارزشهاي مشترك مانند احساس تعلق به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران با كمترين مشكلي در حال زندگي در كنار هم هستند.
وي اظهار داشت: اين همدلي، تفاهم و زندگي مشترك در بين اديان كشور كه در قانون اساسي به رسميت شناخته شده اند ظرفيتي است كه انقلاب اسلامي فراهم كرده تا بتوانيم در كنار هم براي ساختن ايراني آباد و آزاد تلاش كنيم.
طالبي عنوان كرد: بخشي از اين ظرفيتها نيز در درون اقليتهاي مذهبي است كه كمك و همراهي آنها با برنامه ها و اهداف نظام جمهوري اسلامي جاي تقدير دارد و مشاركت اقليتهاي مذهبي در دفاع مقدس و سازندگي كشور ستودني است.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد از استان يزد به عنوان مركز هم زيستي مسالمت آميز اديان مختلف ياد كرد و گفت : اين به واسطه رفتار و منش بسيارخوبي است كه در استان در تعامل ميان اديان مختلف وجود داشته و دارد و به دنبال اين هستيم كه اين همزيستي ميان اديان را بعنوان يك شعار بين المللي مطرح كنيم.
طالبي در پايان، اسلام واقعي را منادي صلح، آرامش و همزيستي ميان همه ملتها و مذهبهاي مختلف ناميد و افزود: در شرايطي كه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در معرض تهديدها و تهمتهاي گوناگوني قرار داد و شرايط و مسائل مختلف مذهبي و ديني از جمله توهين به رسول مهرباني و پيامبر اسلام(ص) مطرح مي شود بايد الگوي زيباي هم زيستي ميان اديان مختلف با دين اسلام را در استان يزد و در ايران به جهانيان معرفي كنيم.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا