معاون برنامه ريزي، اداري و مالي فرماندار يزد در جمعه رابطين بانوان روستايي بخش مركزي يزد گفت: بانوان باید سهم بزرگی در برنامه های گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب داشته باشند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، افسانه شهابي پور در جمع رابطين بانوان روستايي بخش مركزي با تبريك فرارسيدن ايام الله دهه مبارك فجر و سي و ششمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با اشاره به نقش پررنگ و چشمگير بانوان در تمامي عرصه هاي انقلاب اسلامي افزود: زنان ایران اسلامی نه تنها در پیروزی انقلاب اسلامی بلکه در تثبيت و تداوم آن نقش مؤثري داشته اند و از اينرو بايد در برنامه هاي گراميداشت جشن انقلاب حضور فعالي داشته باشند.

معاون برنامه ريزي، اداري و مالي فرماندار يزد خواستار تحرك و پويايي بانوان در مسائل مختلف جامعه شد و اظهار داشت: بانوان باتوجه به مشغله هاي فراوان از جمله نقش  مادري و فارغ از بحث جنسيتي، توانمندي ها و شايستگي ها خود را در زمينه هاي مختلف به منصه ظهور برسانند.

در ادامه بخشدار مركزي يزد هم با گراميداشت ياد و خاطره بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي و شهداء، گفت: با تدابير و انديشه هاي امام خميني (ره) زنان ايران اسلامي بار ديگر هويت اصلي و حقيقي از دست رفته خود در زمان حكومت طاغوت را بازيافتند.

حسين عسكرزاده با اشاره به جايگاه رفيع بانوان در صحنه هاي مختلف بعد از انقلاب اسلامي و به ويژه هشت سال دفاع مقدس  خاطرنشان كرد: امروزه به بركت اين نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بانوان در زمينه هاي فرهنگي، اجتماعي، سياسي، علمي،دانشگاهي و... حضور فعال و اثربخشي دارند. 

عسكرزاده با اشاره به لزوم توجه به مباحث ورزشي بانوان ، بر تك بعدي نبودن و ديده شدن ساير مسائل در كنار امر ورزش از جمله كتابخواني و لزوم تربيت و توانمندسازي نسل جوان و عدم تاثير پذيري از  تاثير تهاجم فرهنگي تاكيد كرد.

مشاور امور بانوان فرماندار يزد نيز در اين جلسه با تأكيد به اينكه جشن هاي ايام الله دهه فجر با مشاركت آحاد مردم بايد برگزار شود افزود: برگزاري جشنهاي ايام الله دهه فجر و انقلاب اسلامي توسط مردم مي تواند زمينه انتقال ارزشها و آرمانهاي امام خميني (ره) و انقلاب به نسل جوان را بيش از پيش فراهم سازد.

خديجه نجفي با اشاره به به دستاوردهاي انقلاب كه براي زنان باعث ايجادتحول فكري ،روحي ، اجتماعي و سياسي شد افزود: زنان بعد از انقلاب اسلامي هويت و شخصيت خود را پيدا كرده و فضيلت، پاكدامني ، عفاف و حجاب جايگزين منجلاب هاي فرهنگي شد.

وي تصريح كرد: زنان ايران اسلامي با تأسي از سيره و روش حضرت زينب(س) در انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي، نقش بسزايي را در پيروزي ايران اسلامي ايفا كرده اند.

نجفي همچنين به جايگاه بسيار مهم توسعه روستايي در اقتصاد كشور اشاره و بر لزوم راه اندازي مشاغل كوچك و خانگي كه باعث ايجاد فرصت و نوآوري و جلوگيري از مهاجرت جمعيت روستا مي گردد تاكيد نمود.

در پايان از تيم بانوان هيات ورزش روستايي و بازي هاي بومي و محلي كه آذر ماه امسال در بخش خرانق حائز مقام سومي تيمي در استان شده بودند با اهدا لوح تقدير و جوايز تقدير به عمل آمد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا