به ریاست استاندار یزد ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب استان تشکیل جلسه داد.

به گزارش اداره کل روابط عممومی استانداری یزد؛ سید محمد میرمحمدی در این جلسه که عصر روز سه شنبه 23 دی ماه در سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد؛ با متفاوت خواندن ترکیب این جلسه با جلسه سال گذشته به پرررنگ شدن صبغه مردمی جلسه امسال اشاره کرد و آن را از نقاط قوت این جلسه برشمرد و گفت: انقلاب متعلق به همه مردم است و باید خود مردم در همه امور انقلاب نقش تعیین کننده داشته باشند.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: باید این احساس در مردم تقویت شود که انقلاب اسلامی متعلق به آحاد مردم است و استحکام و استمرار آن بر دوش مردم نهاده شده و این رسالت عامه مردم است و رسالت هدایت و رهبری انقلاب نیز پس از بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت‌الله خمینی (ره) به عهده رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نهاده شده است.
وی افزود: ایام‌الله دهه مبارک فجر فرصتی است برای اینکه احساس مشارکت همه مردم در برنامه‌های انقلاب در جامعه تقویت کنیم و این دهه را به ایام بروز و ظهور عشق و علاقه مردم به انقلاب بدل نمایبیم ، چرا که هرچه این عشق و علاقه را قویتر نشان دهیم این سوال را در میان مردم دنیا ایجاد کرده‌ایم که این انقلاب و و مکتب اسلام چیست که مردم با وجود گذشت 36 سال از رخدادش اینگونه به آن اشتیاق نشان می‌دهند.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان در ادامه گفت: آنچه بسیار اهمیت دارد این است که هوشمندی حضرت امام خمینی (ره) به چه اندازه دقیق بود که برحسب شرایط زمان و در قبال توطئه بزرگترین ابرقدرتهای شرقی و غربی شعار نه شرقی و نه غربی را اعلام کرد و موضع خود را جدا از ایدئولوژی‌های شرق و غرب مطرح نمود و مردم نیز با تاسی به این شعار جهت گیری روشنی پیدا کردند و آنگاه مفهوم عمیق جمهوری اسلامی به معنی حضور مردم و اسلام همپای هم مطرح شد زیرا نه مردم جدای از اسلام و نه اسلام جدای از مردم کارایی ندارد.
استاندار یزد خاطرنشان نمود فرصت دهه فجر فرصت مرور آرمانهای امام راحل (ره)، شهدا و ارزشهای انقلاب و خودباوری بیشتر و نزدیکی بییشتر با مکتب اسلام قرآن و ائمه اطهار(ع) است.
میرمحمدی تصریح کرد امروز اگر ابرقدرتها انواع مشکلات را در راه پیشرفت و ترقی کشور ایجاد می‌نمایند غافلند که همت و اتحاد ملی و انسجام مردم مانع از همه این دسیسه‌هاست و مشارکت عامه مردم در واقع پاسخگو به همه این مسائل است.
رییس ستاد بزرگداسشت دهه فجر انقلاب اسلامی تاکید کرد: هیچ عاملی نباید اسباب اختلاف و تفرقه مردم باشد و همه ایرانیان از منظر ملیت و تمسك به دین مبین اسلام با هم مشترکند و اتحاد ملی و اسلامی در جامعه ایران ضامن موفقیت و پیشرفت ماست.
گفتنی است مشروح این خبر تا ساعتی دیگر منتشر خواهد شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا