مدير كل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد گفت: هنر انقلاب اسلامي اين بود كه زنان جامعه ما راه متحول ساخت و در مسير اسلام و ارزش هاي الهي هدايت كرد و از بي هويتي و بي بند و باري نجات داد و به كمال جويي و تحول فكري و روحي هدايت كرد و از دون مايگي به اوج انسانيت ارتقا بخشيد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "فخرالسادات خامسي هامانه" روز دوشنبه 15 دي ماه در جلسه نمايندگان زن دستگاه هاي اجرايي كه در محل سالن اجتماعات فرمانداري يزد و با موضوع برنامه هاي گراميداشت دهه فجر انقلاب اسلامي در حوزه بانوان برگزار شد، با اشاره به نقش جوانان در پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، اظهار داشت: بي ترديد تا جوانان و دانشجويان به مراتب و مراحل بالاي رشد فكري، اخلاقي، تربيتي و اجتماعي و سياسي نرسند و زير ساخت هاي شخصيت آنان استحكام نيابد، موجوداتي "سالم" و "سازنده" پرورش نمي يابد.
وي افزود: امام خميني (ره) با روشن بيني و آينده نگري خود به زيبايي مسير اهداف پاك و مقدس انقلاب اسلامي را در مقابل جوانان قرار داده است.
خامسي ادامه داد: امام خميني (ره) مي فرمايند: "در مقابل جوانان اولا با گشاده رويي و آغوش باز حرف آنان را بشنويد و ثانيا اگر بيراهه مي روند با بياني آكنده از حجت و دوستي راه درست اسلامي را به آنان نشان دهيد."
وي با اشاره به اينكه نگاه زنان و مادران ما به فرزندان و جوانان خود نيز بايد از اين رهگذر باشد، به نقش مادران در تربيت فرزندان خود اشاره كرد و گفت: بانوان و مادران سهم زيادي در حضور، مشاركت و پيشبرد در برنامه ها و فعاليت هاي انقلابي داشته اند.
اين مقام مسئول ادامه داد: امروز بيش از پيش حضور چشمگير بانوان در جبهه هاي مختلف انقلاب و نظام احساس مي شود، بانوان ايراني مي توانند با تعهد و ايمان و اعتقاد پشتوانه هايي محكم براي انقلاب اسلامي باشند.
وي بيان كرد: هنر انقلاب اسلامي اين بود كه زنان جامعه ما راه متحول ساخت و در مسير اسلام و ارزش هاي الهي هدايت كرد و از بي هويتي و بي بند و باري نجات داد و به كمال جويي و تحول فكري و روحي هدايت كرد و از دون مايگي به اوج انسانيت ارتقا بخشيد.
خامسي خاطر نشان ساخت: امروز زنان و مادران ما بايد از اين هديه خدادادي نهايت استفاده را ببرند و از دسيسه هاي دشمنان كشور جلوگيري كنند.
وي گفت: در دنياي امروز كه انواع و اقسام ابزار جنگ نرم، ماهواره ها، فضاهاي مجازي، اينترنت و وسايل ارتباط جمعي، تار و پود خانواده ها را نشانه گرفته است، بايد بانوان هوشيارانه از حريم خانواده ها و فرزندان و زينب گونه از انقلاب و ارزش هاي اسلامي مذهبي و ميهن ما دفاع كنند.
خامسي اظهار داشت: آنچه مسلم است تحكيم بنيان خانواده، تعميق باورهاي ديني، نهادينه سازي فرهنگ بومي و ملي و پيشرفت هاي علمي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي كشور بدون حضور چشمگير و نقش تاثيرگذار بانوان ميسر نخواهد شد.
در ادامه اين جلسه، دبير ستاد بزرگداشت ايام ا... دهه فجر استان و يكي از كارشناسان ستاد مبارزه با مصرف مواد مخدر استان گزارشي از دستور كار جلسه ارائه كردند.
گفتني است كميته بانوان، يكي از كميته هاي ستاد بزرگداشت ايام ا... دهه فجر است، همچنين روز 15 بهمن به نام روز انقلاب اسلامي، استحكام خانواده، زنان و سبك زندگي اسلامي نامگذاري شده و شعار امسال دهه فجر انقلاب اسلامي پيشرفت و عدالت در پرتو اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا