به گزارش روابط عمومی دانشگاه، جلسه شورای فرهنگی دانشگاه با حضور اکثریت اعضاء روز شنبه 13 دی ماه 93 ساعت 13:30 دردفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر کلانتری رئیس دانشگاه ضمن خیر مقدم و تبریک هفته وحدت، از امور فرهنگی و بسیج دانشجویی جهت برگزاری برنامه های مؤثر فرهنگی در نیمسال اول تحصیلی 94-93 تشکر و قدردانی کرد.

علی اکبر کریمی مدیر فرهنگی و دبیر شورای فرهنگی دانشگاه سیاست کلی و راهبرد اساسی امور فرهنگی دانشگاه در 3 حوزه سیاستگذاری، برنامه ریزی و اجرای فعالیت های فرهنگی را مبتنی بربهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های دانشجویی و نیز نقش آفرینی نخبگان فرهنگی و دانشجویی در این 3 حوزه محوری عنوان کرد.

وی گفت: با عنایت به اهداف، چشم انداز و وضع مطلوب، وضع موجود دانشگاه با در نظر گرفتن نیازها، امکانات، منابع ، ظرفیت ها، مسائل مبتلابه و چالش های موجود با مشورت صاحب نظران و نخبگان فرهنگی دانشگاه، ویژه برنامه های فرهنگی 3 ماهه پایانی سال 93 در اتاق فکر فرهنگی دانشجویی تدوین شده که به منظور پیشنهاد و تصویب در شورای فرهنگی ارائه می گردد.

کریمی همچنین به تشریح 17 برنامه پیشنهادی امور فرهنگی پرداخت که پس از بحث و بررسی و تبادل نظر اعضاء مجموع برنامه های پیشنهاد شده امور فرهنگی در بازه زمانی خاص، از جمله برنامه گرامیداشت هفته وحدت و میلاد با سعادت حضرت پیامبر اعظم(ص) و امام صادق (ع)، برگزاری اردوی زیارتی فرهنگی مشهد مقدس در سه بخش دانشجویان، دانش آموختگان و اساتید و کارکنان، برگزاری طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری (بینش مطهر) با مشارکت و همکاری بسیج دانشجویی، برگزاری مسابقات ورزشی جام فجر ویژه خواهران و برادران در ایام الله دهه مبارکه فجر، برگزاری مرحله دانشگاهی مسابقات سراسری قرآن و عترت، رصد ستاره و آشنایی با شگفتی های آسمان و فناوری های فضایی به مناسبت روز فناوری فضایی، برگزاری جشن بزرگ انقلاب، پخش فیلم سینمایی،برگزاری 2 کرسی آزاد اندیشی و 2 همایش سراسری در موضوعات  اساسی و کاربردی، اردوی یزد گردی و اهدای خون دسته جمعی اساتید، دانشجویان و کارکنان به تصویب رسید.

در پایان جلسه نیز مقرر شد برنامه های 3 ماهه پیشنهادی بسیج دانشجویی تا پایان سال 93 و نیز انجمن های علمی و کانون های فرهنگی هنری دانشگاه و اسامی اعضای آنها در جلسه بعدی شورا مورد بررسی قرار گیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا