هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد با حضور فرماندار، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش استان، مدیر بهزیستی شهرستان و سایر اعضاء تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، محمود شاکری شمسی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان با اشاره به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ هفتم دی ماه 1358 مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی گفت: خوشبختانه در حال حاضر شاهد این هستیم که بعضی افراد که در گذشته در کلاسهای نهضت سواد آموزی شرکت کرده اند، امروز در نقشهای بالاي اجتماعی در حال ایفای خدمت به مردم هستند.

فرماندار یزد با بیان اینکه بنابر آمار های ارائه شده اکثر بیسوادان شهرستان را اتباع بیگانه تشکیل می دهند افزود: امیدواریم با همکاری همه جانبه دستگاه های مسئول در مسیر پیشبرد اهداف نهضت سوادآموزی و ریشه کنی بیسوادی در شهرستان یزد گام برداریم.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد با تأکید به اینکه اگر به دنبال توسعه اقتصادی، فرهنگی ، سیاسی ، فرهنگی و ... هستیم باید به امر آموزش و پرورش توجه ویژه ای داشته باشیم خاطرنشان کرد: مسئولانی که ارکان اصلی آموزش و پرورش را تشکیل می دهند با همکاری نهاد خانواده باید مسائل و مشکلات موجود در نظام تعلیم و تربیت را مرتفع سازند.

فرماندار یزد با اشاره به مشکلات اساسی مدارس شهرستان افزود: در اذهان عموم از شهرستان یزد به عنوان یک شهرستان برخوردار از همه امکانات یاد می شود که این در حقیقت خلاف واقع بوده و در حال حاضر بالغ بر 50 درصد مدارس شهرستان دارای مسائل و مشکلات مختلفی است.

شاکری شمسی با اعلام اینکه اعتبارات دولتی به تنهایی برای بازسازی و اتمام پروژه های آموزش و پرورش کافی نیست خاطرنشان کرد: مدیران نواحی و مدارس باید شرایط را برای مشارکت مردم برای احداث مدارس خیری تسهیل کنند.

وی در ادامه با گرامیداشت سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به یزد در 12 دی ماه سال 1386 افزود: سفر معظم له علاوه بر برکات معنوی، پروژه های بسیار خوبی را برای استان و شهرستان یزد در برداشته است که خوشخبتانه مصوبات این سفر به صورت کامل اجرایی و در مدار خدمت به مردم قرار گرفته است.

فرماندار یزد در بخشی دیگر از سخنان خود با تأکید بر مردمی برگزار شدن جشن های دهه فجر سالجاری گفت: باید برنامه ها، جشن ها این ایام با مشارکت دانش آموزان و معلمان برنامه ریزی گردد تا اهداف و آرمان های انقلاب بهتر به نسل سوم و چهارم انقلاب انتقال داده شود.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان در پایان نقش آموزش و پرورش را در ستاد خدمات سفر ویژه نوروز 94 مهم و برجسته دانست و افزود: این ستاد در شهرستان یزد از نزدیک به یک ماه گذشته آغاز به کار کرده است و از اینرو مدیران نواحی یک و دو باید مسائل و مشکلات مدارسی که برای اسکان مسافران در نظر گرفته می شوند را شناسایی و نسبت به رفع آنها در مدت زمانی باقی مانده همت کنند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا