مسئول حوزه نمايندگي ولي فقيه در سازمان جهاد کشاورزی و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان یزد با فرماندار یزد دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، در ديدار مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی، مدیر جهاد کشاورزی با فرماندار یزد در مورد برگزاری مسابقات قرآنی در دهه فجر بحث و تبادل نظر شد.

محمود شاکری شمسی در این دیدار با بیان اینکه جهاد از گذشته تا به حال با خدمت بی منت به مردم عجین بوده است گفت: در اذهان همه روستائیان از جهاد به عنوان فرهنگ کار، تلاش، کوشش و در کنار یا با مردم بودن یاد می شود.

فرماندار یزد با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی در بحث تحقق شعار سال و اقتصاد مقاومتی نقش تأثیرگذاری را دارد اظهار داشت: با توجه به وجود مزيت هاي نسبي در بخش کشاورزی مسئولان ذیربط می توانند با برنامه ریزی در جهت خودكفايي در این بخش گام برداریم.

وی توجه به گسترش و توسعه صنعت بسته بندی همگام با نیازهای روز بازار و جامعه تأکید کرد.

شاکری شمسی با اعلام اینکه چالش مهم استان و شهرستان را در سالجاری و سال های گذشته موضوع آب بوده است گفت: میزان بارندگی در استان یزد 60 الی 70 میلی متر است که از این مقدار با توجه به شرایط استان تبخیر می شود و بنابر گزارش ها دستگاههای اجرایی ذیربط شاهد کاهش سطح آب سفره های زیر زمینی هستیم.

فرماندار تصریح کرد: مسئولان جهاد کشاورزی باید کشاورزان و بهره برداران از شیوه های نوین آبیاری و کشت گونه های کم آب خواه آگاه سازند.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در بحث فرهنگی با توجه به اینکه نتایج آن در دراز مدت معلوم می شود اکثر افراد و سازمان ها به آن توجهی ندارند.

شاکری شمسی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی در دهه فجر در بین روستائیان و عشایر در سالهای گذشته خاطر نشان کرد: باید نسبت به دوره های گذشته واکاوی صورت پذیرد تا نقاط قوت و ضعف را بشناسیم و با توجه به آنها، با هدف ارتقاء در اجرای مسابقات برنامه ریزی نماییم.

فرماندار یزد در پایان هماهنگی با متولیان امر قرآن به منظور عدم موازی کاری را مهم و ضروری دانست.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سلطانی گزارشی از سوابق برگزاری این مسابقات در سالهای گذشته داد و گفت در سالهای گذشته تشکیل کمیته های چهارگانه اجرایی ، قرآنی ، فرهنگی ، اطلاع رسانی به عنوان زیر مجموعه کمیته روستایی فعال بوده که بنا داریم امسال این مسابقات را و پرمحتوا تر برگزار کنیم

مسئول کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر استان به اهمیت قرآن و اجرای مسابقات قرانی در سطح روستاها هم اشاره کرد و سطح بالای مسابقات سالهای گذشته را مبین همین موضوع دانست

وی پیگیری اعتبارات و گستردگی فعالیت ها در این حوزه را مهم دانست و خواستار جدیت تمام دستگاههای استان در جهت برگزاری با شکوه تر مراسم دهه فجر در سطح روستاهای استان شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا