مهندس ميرمحمدي استاندار یزد، جمعي از مسئولان استان و پيمانكاران ساخت نيروگاه، 5شنبه 22 آبان‌ماه 93 از نیروگاه‌ بخش خصوصی صدوق  یزد و تاسیسات آن‌ دیدار و از نزديك، مراحل اجرا و ساخت اين پروژه را بررسي كردند.

مهندس ميرمحمدي استاندار یزد، جمعي از مسئولان استان و پيمانكاران ساخت نيروگاه، 5شنبه 22 آبان‌ماه 93 از نیروگاه‌ بخش خصوصی صدوق  یزد و تاسیسات آن‌ دیدار و از نزديك، مراحل اجرا و ساخت اين پروژه را بررسي كردند.

 در ابتداي این دیدار گزارش روند ساخت نيروگاه 1000مگاواتي سيكل تركيبي صدوق با ساختارBOO  ارائه شد و سپس مهندس صباغ‌زادگان مديرعامل شركت برق منطقه‌اي يزد، ضمن بيان خلاصه وضعيت صنعت برق استان از سال 86 تاكنون، سهم بخش صنعت استان از مصرف برق در 6 ماهه‌ي اول سال 90 را 62 درصد دانست كه اين ميزان در6 ماهه‌ي نخست سال 93 به 72 درصد افزايش يافته است.

وي همچنين پروژه‌هاي آماده‌ي بهره‌برداري برق منطقه‌اي يزد را تا دهه‌ي فجر93 عنوان و ضمن بيان اينكه يزد، 4راه تبادل انرژي در كشور محسوب مي‌شود؛ وضعيت فعلي نيروگاهي استان را مطلوب ارزيابي كرد و افزود: پيش بيني مي‌شود ظرفيت توليد برق استان تا سال95 به بيش از 3700 مگاوات افزايش ‌يابد.

پس از وي، مديران عامل شركت‌هاي توزيع و توليد برق و مديرعامل شركت‌گاز يزد، گزارش فعاليت‌هاي شاخص خود را بيان نمودند و سپس در پایان، استاندار یزد، ضمن بيان اينكه مشكل اساسي نیروگاه صدوق تاكنون، تامين منابع مالي اين پروژه بوده كه با پشتيباني بانك سرمايه‌گذار، رفع شده است؛ خواستار تسريع در اتمام اين پروژه‌ي عظيم و زيربنايي استان و به مدار آمدن لااقل بخشي از اين نيروگاه تا تابستان سال آينده شد.

مهندس ميرمحمدي همچنين اظهار اميدواري كرد زيرساخت‌هاي بخش صنعت به گونه‌اي فراهم شود تا نقشه‌ي راه استان به هدف خود برسد و بر حمايت استان بر تسريع اجراي اين پروژه، تاكيد كرد.

پس از آن استاندار و همراهان از نيروگاه سيكل تركيبي يزد بازديد نمودند.

شايان ذكر است نيروگاه سيكل تركيبي صدوق با ساختار BOO   در مجموع حدود 1000مگاوات است كه فاز اول آن با ظرفيت 500مگاوات در شرايط ايزو و متشكل از يك بلوك- شامل 2واحد گازي و يك واحد بخار است- كه در مجاورت نيروگاه خورشيدي-حرارتي يزد و در جاده‌ي اختصاصي فولاد آلياژي قرار دارد و قابل توسعه به يك بلوك ديگر سيكل تركيبي است و سهم متخصصان و بخش ساخت داخل در آن بيش از 93درصد مي‌باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا