یزدفردا:سرویس اجتماعی "حوادث"خبرپلیس فتا:رئيس پليس فتا گلستان در خصوص اشتراک گذاري اطلاعات شخصي در شبکه هاي اجتماعي به کاربران فضاي مجازي هشدار داد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا بنابراعلام پلیس فتا:سرهنگ "حبيب الله رجبلي" در تشریح این خبر گفت: کاربران ايراني شبکه‌هاي اجتماعي مجازي به دليل عدم رعايت برخي نكات امنيتي و حفاظتي از ديگر کاربران فضاي مجازي در جهان آسيب‌ پذير‌ترند.

اين مقام انتظامي همچنين گفت: از ويژگیهاي جامعه ايراني ، ارزشي و ديني بودن آن است، كه اين موضوع برخاسته از ريشه و اساس تاريخي با فرهنگ بسيار غني بوده و ارزش انسان به عنوان موجودي محوري در جهان امروزي بي بديل است و همين انسان فضاهاي مجازي را ايجاد کرده و آن را مديريت میکند.

وي تصريح کرد: شبکه‌هاي اجتماعي مجازي با راهبرد مشخص و با هدف يکسان سازي فرهنگي و ايجاد بحران هويت در جوانان درحال شکل‌دهي اجتماعاتي مجازي است که آثار و تبعات و آسيب‌هاي جدي آن در دنياي واقعي، نمود عيني میيابد.

رئيس پليس فتا گلستان گفت: کاربران ايراني نيز بدون اطلاع از نحوه تنظيمات حريم خصوصي و محرمانگي اطلاعات، با ارزش‌ترين اطلاعات و خصوصیترين تصاوير را بدون رعايت کمترين اصول عرفي و اخلاقي در اين شبکه‌ها منتشر کرده و لذا بيش از ساير کاربران در جهان آسيب ‌پذير بوده و در معرض سوء استفاده مجرمان اينترنتي قرار میگيرند.

سرهنگ رجبلي بيان داشت: در صورتي که اين تصاوير در اختيار مجرمين قرار گيرد بدون شک براي كاربران میتواند تبعات سنگين روحي و اخلاقي و حيثيتي را به دنبال داشته باشد.

وي به كاربران فضاي مجازي توصيه كرد: به شبکه‌هاي اجتماعي که ادعاي محرمانه بودن اطلاعات را میکنند اعتماد نکنند چرا كه اين شبکه‌ هاي ابزاري در جهت تغيير ساختار‌هاي فکري و فرهنگي جامعه هستند.

سرهنگ رجبلي همچنين يادآور شد: متاسفانه پرونده هاي زيادي با موضوعيت هتك حيثيت كه بيشتر مربوط به قشر خانم ها بوده به پليس فتا ارجاع و درحال رسيدگي مي باشد.

رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي گلستان به كاربران اينترنتي توصيه كرد : در خصوص فعاليت هاي خود در فضاي مجازي بخصوص شبكه هاي اجتماعي دقت لازم را داشته باشند و به راحتي اطلاعات شخصي خود با حال اشتراك گذاري در اختيار مجرمين قرار ندهند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا