یزدفردا:سرویس اجتماعی "حوادث"خبرپلیس فتا:رئيس پليس فتاي ايلام علت بيشترين کلاهبراریها را عدم آگاهي مردم عنوان کرد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا بنابراعلام پلیس فتا:سرگرد "علي کساني" اظهارکرد:متأسفانه بيشترين علل کلاهبرداري پايين بودن سطح آگاهیهاي مردم و اعتماد بيش از حد به ديگران بوده که باعث شده ما هرروز شاهد کلاهبرداریهاي مختلف به خصوص سرقت اطلاعات بانکي و برداشت‌هاي غيرمجاز از حساب بانکي افراد باشيم.

وي با بيان اينکه اشخاص بايد از بازگو کردن کردن مشخصات حساب و کارت بانکي خود در تماس‌هاي تلفني، پيامک‌ها و از طريق پس‌ الکترونيک خودداري کنند افزود: در مقاطع زماني مختلف رمز کارت خود را تغيير دهيد به خصوص در مواقعي که ناچار به در اختيار گذاشتن آن به ديگران هستيد و به هيچ‌وجه رمز عبور را در مجاورت کارت قرار ندهيد.

سرگردکساني دامه داد: از اعتماد به افراد غريبه که میخواهند جهت انجام عمليات بانکي از کارت شما استفاده کنند جداً خودداري کنيد و از قرار دادن پسوردهاي ساده و قابل حدس مثل شماره تلفن همراه، شماره شناسنامه، سال تولدبراي کارت خودداري کرده و از رمز عبورهاي ترکيبي استفاده کنيد.

رئيس پليس فتا با اشاره به اينکه در هنگام انجام عمليات بانکي از طريق اينترنت از صفحه کليد امنيتي استفاده کنيد و مراقب برنامه‌هاي جاسوسي که اطلاعات حساب شما را سرقت میکنند باشيد خاطرنشان کرد: تا حد امکان در زمان استفاده از دستگاه‌هاي Pos رمز عبور کارت را خودتان وارد کنيد.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا