یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"خبرپلیس:رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی از کشف 97 درصدی جرایم فضای سایبری در این استان طی 80 روز گذشته خبر داد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا بنابراعلام پلیس:رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه طی 80 روز گذشته 59 فقره پرونده جرایم فضای مجازی در استان تشکیل شده است،گفت: 97 درصد از این جرایم با تلاش کارآگاهان پلیس فتا کشف شده است.

سرهنگ "کوره بلاغی" با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته 58 درصد از جرایم به وقوع پیوسته کشف شده بود، افزود: امسال در این راستا 41 نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقامات قضایی شده اند.

وی برداشت غیرمجاز از حساب مردم، نشر اکاذیب در شبکه های اجتماعی و کلاهبرداری اینترنتی را سه جرم شاخص استان در فضای مجازی ذکر کرد و اظهار داشت: کسب منافع مالی، سرگرمی و کنجکاوی، انتقام جویی و مقاصد ضد فرهنگی و ضد اخلاقی مهمترین انگیزه مجرمان در انجام جرایم فضای سایبری است.

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی در پایان با اشاره به عملکرد این پلیس در مدت مشابه سال گذشته خاطرنشان شد: در 80 روز اول سال گذشته 42 فقره پرونده جرایم فضای مجازی در سطح استان تشكیل كه از این تعداد 24 فقره كشف و در این راستا تعداد 17 نفر متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا