یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"خبرپلیس: فرمانده انتظامی استان یزد در همایش پیشینه نظم و امنیت در یزد نیاز بشر به امنیت را دارای سابقه ای به بلندای تاریخ دانست .

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا بنابراعلام پلیس:،سردار منوچهر امان اللهی گفت: نیاز بشر به امنیت سابقه ای به بلندای تاریخ خلقت دارد و نیاز به امنیت در سطوح مختلف یكی از مهم ترین زمینه های زندگی اجتماعی انسان از ابتدای تا ریخ جوامع بشری تا به امروز است.

امان اللهی افزود:ازاساسی ترین نیازهای فردی و اجتماعی بشر امنیت است و تكامل فردی ، پیشرفت علمی و معنوی ، شكوفایی اقتصادی و سازندگی برای یك ملت زمانی فراهم می شود كه در كشور امنیت باشد .

وی در ادامه بابیان اینكه امروزه  جایگاه امنیت و گستره امنیت بسیار بالاست افزود: دستگاههای متولی به تنهایی نمی توانند امنیت پایدار و مطلوب را در جامه ایجاد كنند و امروز نقش مردم در تامین امنیت نقش بسیار بالایی است.

در ادامه دكتر افراسیابی عضو هیئت علمی دانشگاه یزد در خصوص امنیت و اجتماع مطالبی را بیان  كرد و گفت : امنیت اجتماعی پیش نیاز توسعه و رفاه است و امنیت حاصل از اجتماع، با زنده بودن و زندگی كردن گروه خورده است .

 وی با بیان اینكه امنیت و اجتماع دو مفهوم همزاد و تفكیك ناپذیرند گفت: امنیت پایدار پیش نیاز توسعه توسعه هرجامعه ای است و امنیت اجتماعی را نمی توان از توسعه جدا دانست .

پانزدهمین همایش  "پیشینه نظمیه و امنیت در یزد و راهکارهای ارتقاء تعامل مردم با پلیس" به همت فرماندهی انتظامی استان وسازمان اسناد و كتابخانه ملی یزدعصر دیروز در سالن شهداء ستاد فرماندهی انتظامی استان یزد برگزار شد.

گفتنی است ، برپایی نمایشگاهی از اسناد مرتبط با امنیت و نظمیه و بیان سخنرانی های علمی و تاریخی  در این موضوع و بیان خاطرات قدیمی از جمله برنامه های این همایش بود.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا