یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"خبرپلیس: اعضا یك باندی حرفه ای كه با طراحی نرم افزار و قرار دادن دستگاهی با نام اینكدرencoder داخل فروشگاه ها و یا نصب آن داخل دستگاه های POS اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانكی می كردند ،توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و منهدم شدند.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا بنابراعلام پلیس:،سرهنگ " مرتضوی " سرپرست پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت : در پی شكایات متعدد همشهریان مبنی بر اینكه از حساب بانكی آنها از طریق دستگاه های POS یا عابر بانك سرقت شده است موضوع در دستور كار این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ مرتضوی افزود :در تحقیقات پلیسی مشخص شد سارق با در اختیار داشتن كارت عابر بانك مشتریان اقدام به سرقت می نماید ولی این در حالی است كه كارت بانكی آنها در اختیار خودشان است كه نشان می دهد سارق یا سارقین اقدام به جعل و شبیه سازی كارت آنها كرده و نسخه ای از كارت شاكی نزد سارق می باشد.

وی با اشاره به انجام تحقیقات لازم در این خصوص، ادامه داد: كارشناسان این پلیس نهایتا موفق شدند اعضا سه نفره این باند شناسایی و در چندین عملیات جداگان دستگیر و به پلیس منتقل شدند.

سرهنگ مرتضوی بیان داشت:متهمان با راه اندازی فروشگاه هایی در نقاط مختلف شهر اصفهان و قرار دادن دستگاه اینكدر(encoder) در آن فروشگاه یا جاسازی دستگاه داخل "دستگاه POS "اقدام به كپی برداری كارت بانكی شهروندان می كردند .

وی تصریح كرد: بدین این صورت كه پس از مراجعه مشتری به فروشگاه و دریافت كارت عابر بانك آنها جهت پرداخت مبلغ خرید به دور از چشم مشتری كارت را به دستگاه اینكدر می كشیدند و بدین ترتیب كل اطلاعات كارت توسط نرم افزار طراحی شده كپی برداری شده و سپس با استفاده از كارت های خام بانكی از قبل تهیه شده این اطلاعات را از طریق همان دستگاه روی آن كارت كپی می نمودند،و یك كپی از كارت اصلی تهیه و با آن اقدام به سرقت از حساب می كردند.

وی در این خصوص با تاكید مجدد به همشهریان و هموطنان عزیز كه مراقب اینگونه مجرمان باشند ،توصیه كرد:

- مشتری حق دارد هنگام پرداخت وجه خودش كارت را داخل دستگاه POS بكشد .

- رمز بانكی را خودتان وارد نمایید.

- در نگهداری رمز بانكی نهایت دقت را نموده و آن را نزد دیگران بازگو نكنید.

- رمز بانكی خود را در فواصل زمانی مناسب تغییر دهید.

- در صورت مواجه با موارد مشكوك موضوع را توسط شماره های 2184355 -031و 2184330 -031 به این پلیس اعلام نمایید.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا