یزدفردا"سرویس اجتماعی:حوادث"خبرپلیس:مردی که با معرفی خود به عنوان زن ، مردانی که در سایت های همسر یابی به دنبال شریک زندگی خود بودند را اغفال کرده و از آنها اخاذی می کرد با تلاش ماموران پلیس فتا البرز شناسایی و دستگیر شد.

 

به گزارش واحد دریافت خبریزدفردا بنا براعلام پلیس فتا:سرهنگ «یزدان نیکنام» رئیس پلیس فتا استان البرز با اعلام این خبر گفت : در پی مراجعه مردی جوانی به پلیس فتا استان البرز و اظهار شکایت مبنی بر اینکه از سوی یک سایت همسریابی در فضای مجازی اغفال شده و مورد اخاذی قرار گرفته است بررسی موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت .

شاکی در تحقیقات تکمیلی ماموران بیان داشت از طریق یک سایت همسریابی که در فضای مجازی بارگذاری شده بود به دنبال شریک زندگی برای خود بودم که با دختری آشنا شدم که از نظر شرایط اخلاقی و زندگی کاملا با هم تفاهم داشتیم .

سرهنگ نیکنام افزود: پس از مدتی که از این ارتباط اینترنتی بین مرد جوان و شریک اینترنتی گذشت ، کاربر اینترنتی با ارسال ایمیلی از شاکی می خواهد در صورت تمایل به ملاقات حضوری با وی ، مبلغ 4میلیون ریال به حسابش واریز کند.

وی بیان داشت: مرد جوان که تحت تاثیر سخنان به اصطلاح شریک آینده زندگی خود قرار گرفته بود و کاملا به وی اعتماد داشت مبلغ مذکور را به حساب مورد نظر واریز و طی تماس تلفنی از متهم می خواهد تا مکان و زمان قرارشان را مشخص کند که وی هر گونه تماس تلفنی و واریز وجه به حسابش را انکار کرده و تماس را قطع می کند .

رئیس پلیس فتا استان البرز گفت : ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی و رصد فضای مجازی دریافتند که متهم کسی جز یک مرد نیست که با معرفی خود به عنوان زن و راه اندازی سایت های همسریابی مردان جوان را اغفال کرده و از آنها اخاذی می کرد .

وی افزود : با توجه به حساسیت موضوع ماموران موفق شدند با بکارگیری شیوه های نوین کشف جرم و انجام کارهای اطلاعاتی مخفیگاه متهم را شناسایی و وی را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

نیکنام تصریح کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا به جرم خود مبنی بر بارگذاری یک سایت همسریابی و معرفی خود به عنوان دختراعتراف کرده و اقرار داشت که با جلب اعتماد مردان جوانی که به دنبال شریک زندگی خود بودند از آنها می خواست تا به منظور آشنایی بیشتر و ملاقات حضوری با واریز وجه نقد به حساب وی از آنها کلاهبرداری می کرد .

توضیح:عکس تزینی است

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا