یزدفردا "سرویس اجتماعی "حوادث"خبرپلیس استان یزد:رئيس پليس آگاهي استان يزد در مصاحبه با برنامه نسيم صبح راديو يزد ضمن  بيان  شايع ترين شيوه هاي سرقت درسطح جامعه از شهروندان خواست هنگام همراه داشتن اموال با ارزش ترجيحا" از وسايل نقليه عمومي، نظيرتاكسي وآژانس استفاده كنند.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عليرضا خالقي" در اين مصاحبه گفت : سرقت هاي متعدد همراه با خشونت توسط سارقان حرفه اي وسابقه دارانجام مي شود ودراين راستا سارقان با حضورخود در جلوي مراكز تجاري و اقتصادي، بازار طلا و جواهر، بانك ها، صرافي ها وغيره پس از زاغ زني و شناسايي افرادي كه مقادير قابل توجهي وجه نقد، ارز، طلا و جواهر و ساير اشياي قيمتي حمل مي كنند به تعقيب آنها پرداخته ودرمكاني خلوت و در فرصت مناسب به روش زورگيري و با استفاده از قمه، اسپري اشك آور، شوكربرقي و... اقدام به سرقت اموال آنها مي نمايند.

وي در ادامه  ضمن ارائه هشدارهاي لازم در اين زمينه  جهت مراقبت هرچه بيشترشهروندان ازاموال قيمتيي، پول نقد، طلاجات به انگيزه كاهش اينگونه سرقت ها از آنها خواست موارد ذيل را رعايت كنند :

1- از حمل پول و اشياي قيمتي و تردد دراماكن خلوت همراه با وجوه نقد فراوان واعتماد بي جا به افراد ناشناس و نا مطمئن در معابر و دلسوزي بي جا به افراد ناشناس خودداري كنند.

2- ازحمل پول نقد بيشتراز نياز روزانه خودداري كنيد وازهمراه داشتن طلا و جواهرواشياي غيرضروري گران قيمت بپرهيزيد.

3- هنگام حمل پول نقد، طلا جات، اسناد يا ساير اموال قيمتي، احتياط كنيد.

4- هنگام همراه داشتن اموال با ارزش ترجيحا" از وسايل نقليه عمومي، نظيرتاكسي وآژانس استفاده كنيد.

رئيس پليس آگاهي يزد در پايان با بيان اينكه پليس تلاش دارد تا با بهره گيري ازاطلاعات مردمي به موفقيتهاي بيشتري دست يابد از شهروندان خواست در صورت كسب هرگونه خبري از فعاليت سارقان مراتب را به فوريت هاي پليسي 110 اعلام كنند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا