یزدفردا "سرویس اجتماعی "حوادث"خبرپلیس استان یزد: پلیس فتا یزد در خصوص پیامك های فریبنده با مضامین برنده شدن در قرعه كشی كه هدفی جزء كلاهبرداری و سرقت از حساب شهروندان ندارند، مجددا هشدار داد.

ابه گزارش واحد دریافت خبریزدفردا بنابراعلام پلیس،خیرا مشاهده شده فرد یا افرادی ناشناس به وسیله خطوط ارتباطی تلفن همراه که دارای مشخصات جعلی می باشند با افراد  تماس گرفته و با روش های خاص اعتماد آنها را جلب و اطلاعات حساب های بانكی آنها را بدست می آورند .

این افراد در یكی از روشهای گمراه كننده و جعلی ، اعلام می كنند كه شما از طرف همراه اول برنده جایزه قرعه كشی ماهیانه شده اید و لازم است جهت دریافت مبلغ قرعه كشی به نزدیكترین عابر بانك محل سكونت خود مراجعه نمایید . همچنین جهت جلب اطمینان بیشتر، از آدرس درگاه اینترنتی و همچنین شماره تلفن در پیامك های ارسالی استفاده می نمایند .

در این شیوه فرد طعمه كه با مراجعه به آدرس اینترنتی مذكور و همچنین شماره گیری سامانه گویای فوق، دچار سر در گمی شده است ناچارا با اطمینان به فرد تماس گیرنده به عابر بانك مراجعه كرده و بنا به درخواست فرد تماس گیرنده وارد صفحه انگلیسی شده و طبق دستوراتی كه از طریق موبایل به او داده می شود تا مبلغ قرعه كشی فرضی به حساب او وارد شود، تمام موجودی او در اختیار فرد تماس گیرنده قرار میگرد و تمامی موجودی به دست مالكان حساب به حساب افراد دیگر انتقال داده میشود.

همچنین كار به همین جا ختم نمیشود و فرد تماس گیرنده  در طول این زمان به وسیله خود افراد رمز دوم اینترنتی آنها را نیز فعال كرده و به وسیله آن  اقدام به سوء استفاده از حساب آنها می نمایند . و مبالغ انتقالی از حساب افراد دیگر را به حسابی كه رمز اینترنتی انها فعال است انتقال میدهند كه پیگیری قضایی برای آنها ایجاد شود و از حساب فوق خرید اینترنتی می نمایند .

حال آنكه تمامی خریدهای آنان با حساب فردی كه خود در جایی مالباخته و در جایی دیگر به عنوان متهم تحت تعقیب قرار گرفته است انجام شده است .

در پایان نكات ذیل قابل توجه است :

1- فریب اینگونه پیامك ها را نخورید.

2- شروع ارتباط معمولا با دریافت پیامك از طرف افراد ناشناس بوده  و همچنین شماره های كه دارای مشخصات جعلی میباشد .

3- جهت انتقال پول به حساب شما ، نیازی به مراجعه به عابر بانك از طرف شما نیست .

4- اطلاعات بانكی شما مثل اطلاعات شخصی میباشد و نباید در اختیار دیگران قرار بگیرد.

5- اگر رمز دوم اینترنتی شما فعال و در اختیار دیگران قرار بگیرد به راحتی امكان استفاده از حساب شما توسط انها بدون در اختیار داشتن كارت بانكی فراهم میشود .

6- با دریافت پیامك های مشكوك موضوع هرچه سریعتر از طریق فوریت های پلیسی 110 و یا پلیس فتا گزارش داده شود.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا