یزدفردا"سرویس اجتماعی/حوادث/خبرپلیس:سرپرست پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان از دستگیری عامل هتك حیثیت و نشر اكاذیب علیه یك زن جوان در فضای مجازی خبر داد.
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا بنا براعلام پلیس فتا:،سرهنگ "مصطفی طلوعی" در تشریح این خبر گفت: در پی شكایت خانمی جوان مبنی بر اینكه صفحه ای در یکی از شبکه های اجتماعی در اینترنت ایجاد شده و با انتشار اكاذیب باعث هتک حیثیت وی شده است، موضوع به صورت ویژه در دستور كار كارشناسان این پلیس قرار گرفت.
"طلوعی" ادامه داد: با پی گیری های فنی و پلیسی انجام شده فردی كه از دوستان دوران تحصیل شاكی بود، در این زمینه شناسایی ، با دستور قضایی، دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.
وی تصریح كرد: متهم در تحقیقات پلیسی انجام شده اعتراف كرد كه در زمان تحصیل با شاکی آشنایی داشته و اقدام به خواستگاری از وی نموده که با شنیدن جواب منفی ، با قصد انتقام جویی و کینه اقدام به ایجاد مزاحمت و هتك حیثیت شاکی كرده است.
این مقام انتظامی با اشاره به اینكه متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد،خاطر نشان كرد: انتشار اكاذیب در فضای مجازی علیه اشخاص حقیقی و حقوقی جرم بوده و پلیس فتا با مرتكبان به شدت برخورد می كند.
سرپرست پلیس فتا استان زنجان در پایان به شهروندان توصیه کرد: با توجه به قابلیت های فضای مجازی و انتشار سریع اطلاعات در این فضا، کاربران برای حفظ حریم خصوصی خود هرگز اطلاعات ، عکس و فیلم های شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا