یزدفردا"سرویس اجتماعی/حوادث/خبرپلیس:رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان نسبت به ارسال پیامك های دروغین برای دستیابی به حساب های بانكی از جانب كلاهبرداران هشدار داد.
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا بنا براعلام پلیس فتا:،سرهنگ "حبیب الله رجبلی" با اعلام این خبر گفت: علی رغم هشدار های مكرر پلیس به شهروندان ، باز هم برخی از افراد طعمه كلاهبرداری با پیامك های دروغین كلاهبرداران می شوند.
وی برداشت غیر مجاز از حساب های بانكی افراد را مهمترین جرایم رایانه ای در استان دانست و گفت: متهمان با ارسال پیامك های دروغین به بهانه برنده شدن در یك مسابقه جایزه دار اقدام به كلاهبرداری می كنند.
این مقام انتظامی تصریح كرد: كلاهبرداران با ارسال پیامك و بكارگیری روش های متقلبانه و تطمیع شهروندان به شماره حساب و رمز بانكی شهروندان دسترسی پیدا نموده و به حساب بانكی آنان دستبرد می زنند.
سرهنگ رجبلی شیوه دیگر این نوع كلاهبرداری را اعلام برنده شدن در مسابقات مختلف و یا قرعه كشی دانست و افزود: برخی مجرمان نیز با ارسال پیامك و وعده برنده شدن و قرعه كشی طعمه های خود پای دستگاه عابر بانك می كشانند و بدین ترتیب با انتخاب منوی انگلیسی توسط شهروندان به حساب ها دستبرد می زنند .
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان در پایان به منظور پیشگیری از اینگونه جرائم به شهروندان توصیه كرد :
- هرگز مشخصات كامل كارت اعتباری خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.
- اطلاع داشته باشید جهت واریز و انتقال هر مبلغی به حساب شما بجز شماره حساب یا شماره كارت اعتباری نیاز به هیچ مشخصات دیگری نمی‌باشد.
- در حفاظت از مشخصات كامل كارت اعتباری خود نهایت دقت را بعمل آورید.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا