یزدفردا:حمیدرضا مستوفی از تولید فیلم مستندِ "روزی که می آید" در راستای تحقق شعار سال با عنوان فرهنگ و اقتصاد  به تهیه کنندگی محمدرضا پاک سیما در اردکان خبر داد.

 
 حمیدرضا مستوفی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی از طرف مقام معظم رهبری نقش هنرمندان در تحقق این شعار را مهم دانست و  افزود: "روزی که می آید " با هدف پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی و چگونگی مواجهه اصولی با این حوادث و همچنین پیوند صنعتگران و مدیران صنعتی با فرهنگ انسان دوستی و حفظ کرامت انسانی که شعار امسال جمعیت هلال احمر کشور است،در اردکان  تولید شد.
تهیه کننده و کارگردان این فیلم از مشارکت جمعیت هلال احمر اردکان در تولید این اثر خبر داد و اظهار داشت:در این مستند، نحوه ی اجرای مراحل مختلف مانور بزرگ اقدامات پیش بیمارستانی در شرکت غدیر ایرانیان با ضرباهنگی تند و جذاب روایت می شود.
این کارگردان اردکانی با تقدیر از همراهی مدیران و پرسنل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان و نجاتگران پرتلاش جمعیت هلال احمر شهرستان اردکان در ساخت این اثر اضافه کرد این مستند در بحث آشنایی مردم با تلاش های بی وقفه ی صنعتگران و نجاتگران هلال احمر و لزوم برگزاری مانورهای مختلف در صنایع و کارخانجات صنعتی به منظور ایجاد آمادگی در مواقع خطر نقش مهمی ایفا می کند.
کارگردان مستند میراث کویر با بیان اینکه زمان این مستند 19 دقیقه است تصریح کرد: تدوین نقشی مهم و اساسی در این فیلم ایفا می کند، چرا که اگر ضرباهنگ تدوین با موضوع و انرژی نهفته در شخصیت ها هماهنگ نباشد، مخاطب از دقایق نخستین فیلم دچار دلزدگی و ملال می شود.
کارگردان مستند آغ عمو گفت:خوشبختانه مخاطب به واسطه ی تعلیق ابتدای فیلم ،جذابیت موضوع و ریتم تند تدوین از همان ابتدا دچار غافلگیری شده و با شخصیت های فیلم همذات پنداری می کند  و به همین علت فیلم را تا پایان دنبال می کند.
کارگردان فیلم گنج و رنج اضافه کرد: نماهنگ پایانیِ فیلم با ترکیب تصاویری از تلاش نجاتگران هلال احمر اردکان ، صنعتگران شرکت غدیر ایرانیان  و ایثارگری های رزمندگان در دوران دفاع مقدس، احساسات وطن دوستانه و نوع دوستی مخاطب را تحریک می کند.
وی ادامه داد: ترکیب این نماها به نوعی این معنا را القاء می کند که امروز ایران اسلامی با تلاش و مجاهدت های امدادگران ، ،دانشمندان هسته ای ،صنعتگران ،آتش نشانان و دیگراقشار مختلف جامعه در جبهه ی مقابله با جنگ نرم دشمن که بسیار پیچیده تر از جنگ سرد است، با اقتدار و عزت به پیشرفت و شکوفایی خود ادامه می دهد و از تهدیدات پوشالی دشمنان نیز هراسی نداشته و نخواهد داشت.
این کارگردان اردکانی با تقدیر از همراهی و حمایت همه جانبه ی مهندس محمدرضا پاک سیما مدیر شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان ، عباس قبادی مدیر بخش ایمنی این شرکت و جواد کمال آبادی سرپرست هلال احمر اردکان در تولید این مستند افزود: در این مستند حمیدرضا مستوفی کارگردانی و تدوین را بر عهده داشته و همچنین رضا کریمی عقدا مدیریت تولید ،مهدی فتاح تصویربرداری و عکاسی ، امیرحسین شفیعی صدابرداری ،حسین شکراللهی مشاوره ی کارگردان و اجرای جلوه های ویژه رایانه ای فیلم را انجام داده اند. 
کارگردان مستند آغ عمو با بیان اینکه محمدرضا پاک سیما به عنوان تهیه کننده و ناظر کیفی نقش مهمی در شکل گیری این اثر داشته ، بیان کرد:مستند "روزی که می آید" اولین مستندی است که به سفارش شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان و با مشارکت جمعیت هلال احمر شهرستان اردکان تولید شده و تا دو ماه آینده از صدا و سیما پخش خواهد شد.
مستوفی اظهار داشت: خوشبختانه با اشراف مدیران صنایع شهرستان به ویژه مدیران غدیر ایرانیان به تاثیر و اهمیت  محصولات فرهنگی و هنری با روی باز از تولید آثار فاخر هنری در راستای فرهنگ سازی در حوزه تولید ،اقتصاد و تجارت جهانی حمایت نموده و تولید این مستند اولین گام در تحقق این اهداف است.

گفتنی است حمیدرضا مستوفی که فارغ التحصیل کارشناسی سینما با گرایش تدوین از دانشگاه  رشت است، طی بیش از ده سال فعالیت در حوزه تولید ، فیلمنامه نویسی و تدوین فیلم ، تاکنون بیش از 15 فیلم کوتاه داستانی ،مستند ، نماهنگ و تیزر تبلیغاتی ساخته و برنامه تلویزیونی " سیاه ،خاکستری ،سفید " به کارگردانی و تدوین وی حائز رتبه نخست جشنواره ملی اعتیاد و رسانه شده و برای تدوین فیلم گنج و رنج نیز دیپلم افتخار و تندیس جشنواره ماهکان زاهدان را نصیب خود کرده است.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا