یزدفردا:رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر پیروزی حزب الله در لبنان و تشکیل این حزب را از ثمرات پیروزی رزمندگان اسلام در خرمشهر دانست.

علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، شهادت امام کاظم(ع) را تسلیت گفت و افزود: امام کاظم(ع) در دوران بسیار سختی از حکومت عباسیان که به نام پیامبر حکومت را غصب کرده بودند برای پاسداری از دین حق مرارت‌ها کشید و با جهاد صبر، صراط مستقیم الهی را پاسداری کرد.

 او ادمه داد: کلام نورانی از آن حضرت نقل شده که فرمود آن کس که همه روزه به حساب خویش رسیدگی ننماید از ما نیست؛ در این کلام امام قید همه روزه آمده که نشان می‌دهد برای بهره جستن از عادت مراقبه، محاسبات اعمال باید روزانه صورت گیرد. ثانیا آمده است که کسانی که چنین رویه‌ای در سبک زندگی خود دایر ننمایند از ما نیستند که بسیار تکان دهنده است. در واقع شیوه زندگی روزانه پیروان امام کاظم(ع)، برنامه روزانه محاسبه اعمال است و چه آثار پربرکتی از این شیوه بر جامعه و فرد حاصل می‌شود.

 لاریجانی اظهار کرد: کلام دیگری از ایشان است که فرمود هرگاه برادر مومنی برای انجام کاری به انسان رجوع کند، این رحمتی است از جانب خدا که به سوی او آمده است و هرگاه انجام آن محقق شود او را به ولایت ما متصل ساخته، در حالی که به ولایت الهی نیز اتصاف یافته است. در این کلام امام بر اهمیت رفع حاجات مردم تاکید کرده و آنرا بخشی از رحمت الهی معرفی می‌کند که باعث اتصال به ولایت خداوند می‌شود.

 رئیس مجلس گفت: این روزها که به دلیل مشکلات اقتصادی یکی از بخش‌های پر ازدحام مراجعات همکاران ما رفع حاجات نیازمندان است، گرچه وظیفه اصلی نمایندگان تدوین و تصویب قوانین و نظارت بر امور سایر قواست، ولی به طور جدی این بخش از مراجعات مردم وقت زیادی از نمایندگان می‌گیرد اما بدانیم که امام کاظم (ع) نوید رحمت واسعه الهی را در این مسیر داده است.

 لاریجانی بخش دیگری از سخنان خود را به پیروزی خرمشهر و روز مقاومت مردم دزفول اختصاص داد و ضمن گرامیداشت یاد شهید جهان‌آرا، گفت: شکست رژیم صدام در سال 61 در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر نقطه طلایی دفاع مقدس بود که حوادث قبل و بعد آن همگی درس آموز می‌باشند.

 او ادامه داد: پیروزی جمهوری اسلامی در ایران قدرت الهی مردمی را به جهانیان نشان داد که می‌تواند با حرکتی توفنده رژیمی وابسته به قدرت‌های خارجی و متکی به نیروهای نظامی را از پای دربیاورد و به جای آن حکومتی برآمده از آراء مردم با پشتوانه منویات الهی جایگزین نماید. اما در فتح خرمشهر همین قدرت بار دیگر توان خود را به رخ جهانیان کشید و آن، تحمیل شکست در عرصه نظامی بود.

 رئیس مجلس افزود: همگان شاهد بودند که این نیروی انقلابی و مردمی در معرکه‌ای بسیار سخت با بزرگترین نیروی زمینی در منطقه خاورمیانه توانست علاوه بر آزادسازی مهمترین سرزمینی که آنها در اشغال داشتند، حدود 20 هزار نفر از آنان را به اسارت گیرد.

 وی افزود: این توفیق بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دومین ضربه مهلک گیج کننده بود که قدرت‌های مادی از ملت مسلمان ایران دریافت می‌کردند؛ ضربه‌ای که در محاسبه هیچ یک از سیاست‌های آنان و صاحب‌نظران نظامی آنان بررسی نشده بود. آنها توانستند با تدبیر و فداکاری کاری نشدنی را عملی کنند.

 لاریجانی گفت: آنچه صدام و مشاورین نظامی آنها باور نمی‌کردند این بود که خرمشهر از همان مسیری که اشغال شده بود آزاد شود. طراحی آنها برای دفاع از خرمشهر و مقابله با ایران این بود که جنگی رو در رو را تدارک دیده بودند، اما هنگامی که دلیرمردان ما با حمله به گلوگاه و استقرار در محل‌های تدارکی آنها راه تنفس را بر دشمن بستند راهی جز تسلیم در برابر اراده این ملت نیافتند.

 وی ادامه داد: از طرفی تهاجم گسترده ارتش اسرائیل به لبنان برای انحراف توجه جمهوری اسلامی از تعقیب ارتش مزدور صدام پس از خرمشهر حکایت از عمق توطئه عظیمی می‌کرد که امپریالسیم و صهیونیسم جهانی با کمک ارتجاع منطقه علیه مردم خداجوی تدارک دیده بود. آنها نتوانستند مزدوران صدامی را از ضربات مهلک نجات دهند اما با اشتباهی که در حمله به لبنان مرتکب شدند فرصتی را برای انقلاب اسلامی در آن دیار فراهم نمودند تا چراغ جهاد در آنجا نیز روشن شود.

 رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ علما و جوانان لبنانی با الگوپذیری از دفاع مقدس رزمی را علیه دشمن متجاوز آغاز کردند که قریب به بیست سال طول کشید لکن توانستند برای نخستین‌ بار با بهره‌گیری از بنیه نظامی و چریکی ارتش اسرائیل را وادار به عقب‌نشینی کنند. شکست ارتش اسرائیل از حزب‌الله نتیجه فتح خرمشهر بود. تولد حزب‌الله هم از ثمرات این فتح بود.

 لاریجانی گفت: اعتماد به نفسی که در جوانان مسلمان در مقابله با غرب و متجاوز پیدا شده است بخش زیادی از آن از آثار مجاهدت شهدا، جانبازان و ایثارگرانی است که در نبرد آزادی خرمشهر از همه وجود خود مایه گذاشتند.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا