مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد از ارائه آموزش های مهارتی به زندانیان در قالب تفاهم نامه با اداره کل زندان های استان برای تداوم همکاری خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد حبیب الله کارگر با اعلام این خبر گفت : اشتغال‌زایی و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زندان‌ در امر توانمندسازی مددجویان تأثیر مهمی دارد بنابراین فراگیری آموزش های مهارتی موجب بازگشت شرافتمندانه مددجویان به جامعه می شود .

وی عنوان کرد : آموزش های فنی و حرفه ای مددجویان در کارگاه های آموزشی مستقر در ندامتگاه ها به منظور توانمندسازی آنها جهت اشتغال مفید و مولد پس از آزادی ، تأمین معاش و بازدارندگی از ارتکاب جرم و بازگشت به محیط زندان و تأثیر مثبت روحی و روانی در دوران محکومیت زندانیان اجرا می شود .

کارگر معرفی کارشناس آموزش در زندان برای پیگیری امور ، بیمه کردن کارآموزان در برابر حوادث حین آموزش ، تأمین مربی واجد شرایط و ارائه مشاوره کارشناسی به مسئولین ندامتگاه ها در خصوص بهسازی فضاهای آموزشی فعلی را از تعهدات این اداره کل در تفاهم نامه ذکر کرد .

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همچنین وظایف اداره کل زندان ها را تأمین فضای مناسب آموزشی ، رفع نواقص و بهسازی فضای آموزشی و تجهیز کارگاه ها عنوان کرد .

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا