چهارمین همایش کمیته‌های فنی و بهداشت کار راه‌آهن کشور به میزبانی کارخانجات تعمیرات لکوموتیو بافق برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ، چهارمین همایش کمیته‌های فنی و بهداشت کار راه‌آهن کشور  با حضور مدیرکل نیروی کشش راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ، مدیران ارشد راه آهن کشور و استان ، فرماندار و امام جمعه بافق و اعضای کمیته های فنی و بهداشت مجموعه راه آهن کشور در سالن همایش آهنشهر بافق برگزار شد .

مدیرکل نیروی کشش راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در این همایش با اشاره به اینکه کمیته‌های فنی و بهداشت کار در مجموعه راه‌آهن جمهوری اسلامی کشور و اعضای عضو در این کمیته در مجموعه خود در طول سال فعال هستند، اظهار داشت: این کمیته‌ها مسائل ایمنی کار را به دقت پیگیری می‌کنند و در نشست‌های ماهانه خود و جلسات مختلف، آموزش و آگاهی را رصد می‌کنند.

"مجتبی تفعقدی" افزود: در همایش سالانه کمیته‌های فنی و بهداشت کار نیز ضمن آموزش و آگاهی، مسائل و مشکلات در این زمینه طرح و بررسی می‌شود.

وی با اشاره به تعداد 250 میلیون حادثه در سال در حین کار در جهان تصریح کرد: یک میلیون نفر در این حوادث جان خود را از دست می‌دهند که با کاهش خطرات، می‌توان تبعات اجتماعی آن را در جامعه و خانواده فرد آسیب‌دیده یا فوت شده، کاهش داد.

تفعقدی با تاکید بر اینکه هزینه‌های مادی و معنوی در حوادث بالاست، بیان کرد: برگزاری این همایش‌ها تاثیر زیادی در آموزش و اطلاع رسانی به کارگران از طریق کمیته‌های فنی و حفاظت کار دارد و به دنبال آن باعث هماهنگی بین کمیته‌ها خواهد شد.

وی گفت: در کشور 18 منطقه راه‌آهن وجود دارد که در این مناطق، 22 کمیته فنی با حدود 6 نفر عضو مشغول فعالیت هستند که از این اعضا، دو نفر عضو کمیته بهداشت هستند.

در این همایش یک روزه بیش از 120 نفر از کارشناسان فنی و بهداشت راه آهن کشور شرکت کردند و راهکارهای کاهش خطرات در محیط کار را بررسی می‌کنند.

فرماندار بافق در ابتدای این همایش ضمن عرض تبریک میلاد باسعادت حضرت امام محمد تقی (ع) و خیر مقدم به مدعوین همایش شهرستان بافق را ، شهرستانی با پتانسیل ها و شرایط خاص بخصوص در حوزه معدن و صنعت ریلی کشور خواند و گفت : یکی از ویژگی های منحصر به فرد بافق وجود پنج راه ریلی کشور در این شهرستان می باشد که می تواند امتیاز خاصی جهت رشد و توسعه صنایع جوار ریلی و راه آهن داشته باشد.

وی ضمن تاکید بر تکمیل و توسعه کارخانجات لکوموتیو راه آهن بافق خواست مسئولین امر اقدامات لازم در خصوص این مصوبه هیات دولت به عمل آورند.

"سید مهدی طلایی مقدم" با اشاره به خدماتی که توسط بخش خصوصی در کارخانجات بافق انجام می شود خاطر نشان کرد: امیدواریم که خدمات گردش مالی این کارخانجات به مانند سایر فعالیتها در این شهرستان صورت گیرد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا