به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ، بابک ضیغمی،در همایش ایمنی و کار که به میزبانی کارخانجات تعمیرات لکوموتیو بافق ، اظهار داشت: حوادث ناشی از کار در راه‌آهن به دو دسته ریلی و غیر ریلی کارگاهی با شاخص‌های خاص خود تقسیم می‌شود که هر کدام ارزیابی ویژه خود را دارند.

وی با اشاره به شرکت کمیته‌های فنی 18گانه راه‌آهن و کارخانجات تعمیرات لوکوموتیو شهرستان بافق و کرج بیان کرد: ضمن بازآموزی مختصر برای کاهش حوادث و ایمنی کار برای کارخانجات، ارتقا ایمنی در کارگاه‌ها و خطوط ریلی انتظار می‌رود.

مدیرکل منابع انسانی و رفاه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آمار اعلام شده حوادث از سوی سازمان بین‌المللی کار گفت: بیش از 250 میلیون حادثه در جهان در طول سال اتفاق می‌افتد که به دنبال این حوادث، حدود یک میلیون نفر جان خود را از دست می‌دهند یعنی در هر دقیقه دو نفر در دنیا در اثر حوادث کار جان خود را از دست می‌دهند.

ضیغمی بیان داشت: در کشورهای در حال توسعه یک درصد تولید ناخالص ملی به امر سوانح اختصاص پیدا می‌کند.

وی افزود: راه‌آهن یکی از ایمن‌ترین شغل‌های حمل و نقل در کشور است و این همایش به میزبانی شهرستان بافق برای کاهش آمار حوادث در راه‌آهن در حال برگزاری است.

ضیغمی خاطرنشان کرد: هدف اصلی برگزاری این همایش، گام برداشتن در راستای اهداف کمیته‌ها، کاهش حوادث و کاهش اثرات حوادث و تامین سلامت کارکنان راه‌آهن است.

وی بیان داشت: امیدواریم با سنجش سطح سلامت کارکنان و بهبود آن، اقدام مهمی در این راستا صورت گیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا