محمد حامد حرزاده

در چند روز گذشته برگزاری یک کنسرت موسیقی در شهر یزد حاشیه هایی را در پی داشت و انعکاس های مختلفی در بین برخی از مسئولین و رسانه های محلی داشت. نکته هایی پیرامون این رخداد اجتماعی به ذهن می رسد که با خوانندگان محترم در میان می گذارم به امید اینکه قدمی در راه اصلاح رفتارهای  اجتماعی مان که لازم است رنگ و بوی الهی داشته باشد برداریم.
1)    یک موسسه هنری (فارغ از وابستگی ها و ارتباطاتش) اقدام به اخذ مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برای برگزاری این کنسرت و فروش بلیط می کند. پس در وهله اول اشکالی بر کار وارد نیست. بنابر این در صورتی که جمعی احساس کردند این برنامه و حضور فلان خواننده، ارزشهای اسلامی را خدشه دار می کند باید راه حل مناسب را انتخاب کنند نه اینکه با حضور در سالن برنامه به نحو نامناسبی واکنش نشان دهند تا به ذهن حاضران و نیز کسانی که خبر این واقعه را می شنوند، بر خلاف واقع القا شود، افرادی که دغدغه ارزش ها را دارند افرادی بی منطق و قانون شکن اند. را حل های مختلفی برای ابراز مخالفت با این برنامه به ذهن می رسد، از جمله حضور در بیت علما و انتقال خواسته هایشان، حضور در اداره ارشاد اسلامی و صحبت با مسئولین مربوطه، حضور در فرمانداری و ارائه مطالب و استدلال هایشان به مسئولین و ...
2)    در مورد حاشیه های خواننده کنسرت هم راه حل بند اول قابل اجراست. وقتی نهادهای امنیتی با حضور نامبرده در یزد موافقت کرده اند، اگر مخالفتی هم هست باید با صادرکنندگان مجوز در میان گذاشت نه اینکه هر کسی احساس تکلیف کند و فضای اجتماعات قانونی را ملتهب کند.
3)    با گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، قدرت بالای نهادهای قانونی و رسمی نظام در دفاع از ارزش های انقلابی و اسلامی بر همگان ثابت و محرز است. بنابراین برای انجام فریضه امربمعروف و نهی از منکر در حالت عادی باید از شیوه های قانونی و از طریق نهادها و ارگان های مربوطه اقدام کرد. اگر هر کسی به تشخیص خود، احساس تکلیف کند و بخواهد بر اساس نظر شخصی عمل کند نظم جامعه بهم خواهد ریخت و زمینه سوء استفاده فرصت طلبان و هنجارشکنان فراهم می شود.
4)    در فتنه تلخ سال 88 و ظلم نابخشودنی سران فتنه به نظام اسلامی و ملت مظلوم ایران، قانون شکنی و تمرد از نهادهای قانونی نظام منجر به آن حوادث ناگوار شد و موجبات شادی بی سابقه دشمنان اسلام و قرآن و ناراحتی و غصه دوستداران انقلاب اسلامی در سراسر جهان شد.

البته بماند همان فتنه گرانی که با دروغ و نیرنگ، عده ای از جوان را فریب دادند و موجبات سربرآوردن دوباره بهائیان و منافقین و ضدانقلاب شدند، امروز بدون عذرخواهی و جبران افتضاحاتشان، طلبکار نظام و مردم شده اند و جسارت به ساحت امام حسین علیه السلام و آتش زدن تکیه های عزای سید الشهدا در روز عاشورای 88 را کار بسیجیان!! می دانند و جنبش سبزی ها  را افراد نجیبی می خوانند و به لطف برخی از مسئولین استان که سابقه دفاع از فتنه را در کارنامه خود دارند در شهر یزد جولان می دهند.
و دست آخر اینکه: آیا رفتار کسانی که خواهان حفظ ارزش های اسلامی هستند نباید با رفتار ظالمان فتنه گر تفاوت داشته باشد؟ گرچه تفاوت قبح این دو عمل (بی قانونی و اقدام به براندازی نظام از سوی فتنه گران و برهم زدن یک تجمع قانونی) از زمین تا آسمان است.


مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا