یزدفردا:رئیس شورای شهربافق گفت: معدن بافق باید زنده، فعال و سرپا برای صنایع جوارمعدنی شهرستان بماند.

محمدحسن تشکری در گردهمایی همایش بحث و بررسی توسعه، عمران و آبادانی بافق با اشاره به پیشینه خصوصی سازی شرکت سنگ آهن، اظهارکرد: در سال ۷۹ اقدام هایی در این زمینه انجام و مسئولین یکسری قول های دادند و مکاتبات و اسنادی وجود دارد و در سال ۹۰ نیز فروش معدن از طریق مزایده دنبال که با پیگیری هاانجام  شده دستور لغو صادر شد.
رئیس شورای اسلامی شهربافق ادامه داد: با مطرح شدن واگذاری ۷۱ و نیم درصد سهام معدن به صندوق بازنشستگی فولاد و ۲۸ و نیم درصد در فرابورس شورای شهر درخواست شورای تامین ارائه کرد.
وی افزود: مسایل، مشکلات و گرفتاری های شهر در شورای تامین مطرح گردید و در دیدارهای و نشستی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم ارائه ۲۸ و نیم درصد در فرابورس بطور عملی رقیبی برای صندوق ایجاد می شود.
وی گفت: ظرف هفته های  گذشته شورای شهر به مدارکی دست پیدا کرد که عملا واگذاری و خصوصی سازی شرکت سنگ آهن به این روش غیرقانونی است.
تشکری افزود:  نامه ای از وزیر صنعت، معدن و تجارت به وزیر  با موضوع خصوصی سازی که در آن تصریح شده پروانه های معادن بنام ایمیدرو و متعلق به بیت المال و تضییع حقوق دولت است.
وی تصریح کرد: شرکت تهیه و تولید که یک شرکت تخصصیست برای خارج شدن از لیستتلاش دارد و جالب اینکه این شرکت که تولیدی ندارد برای خروج تلاش می کند و شرکت سنگ آهنی که تنها امید شهرستان و استان و تنها اهرم استان یزد است باید خصوصی شود.
وی گفت: بر اساس اصل ۴۵ سنگ آهن انفال و بر اساس نامه وزیر همین دولت به وزیر مشابه از اموال دولت است.
وی افزود: ذوب آهن اصفهان بر اساس گفته خودشان ۴۰ هزار بازنشسته و سنگ آهن ۲ هزار نفر که با افزوده شدن ۵۰۰ نفر به ۲ هزار و پانصد نفر و نهایت ۳ هزار نفر افزایش یابد را خودمان می پردازیم .
تشکری گفت: با ارایه ۲۸ و نیم درصد بسیاری از شرکت های رقیب آماده خرید سهام این شرکت هستند چرا که از ارزش آن باخبر هستند.
رئیس شورای شهر خاطرنشان کرد: همانطور که فولاد خصوصی ۳ سال خوابید برداشت مردم تعطیلی این فولاد و صنایع است.
وی با تاکید بر احقاق حق مردم، افزود: مردم این برداشت را دارند که آقایان قصد دارند خوراک صنایع را از اینجا ببرند و شهر پس از مدتی نابود می شود و مجبورند برای امرار معاش مانند گذشته برای جمع آوری کتیرا به شهرهای دیگر بروند.
تشکری با اشاره به زیان های معادن بر سلامتی مردم بافق، عنوان کرد: نامه محرمانه سازمان انتقال خون به فرمانداربافق مبنی بر اینکه خون مردم بافق  بعلت آلودگی قابلیت برداشت ندارد.
رئیس شورای شهربافق گفت: معدن بافق باید زنده، فعال و سرپا برای صنایع جوارمعدنی شهرستان بماند.
صحبت های رئیس شورای اسلامی شهر بافق با تشویق های پرشور از سوی شرکت کنندگان تائید شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا