فرمانداربافق گفت: منابع و ذخایر معدنی عالی شهرستان بافق در سطح کشور و ملی مطرحاست و باعث ایجاد حساسیت مسئولان و مردم بومی منطقه شده که این موضوعبه‌حق و بجاست.

سیدمهدی طلایی مقدم در همایش بررسی توسعه و عمران  بافق با موضوع خصوصی سازی سنگ ‌آهن بافق با تبریک روز کار و کارگر در مورد خصوصی سازی سنگ آهن بافق، اظهار داشت: دربحث عمران و توسعه شهرستان بافق، در شرایط  کنونی خوب است با مدیریت،همراهی و همدلی، آینده درخشانی برای این شهرستان رقم بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: پتانسیل و امکانات شهرستان نقطه اتصال استان است که با ا اجرایی شدن آن، افتخاری بزرگ برای استان یزد است.

طلایی‌مقدم بیان کرد: منابع و ذخایر معدنی عالی شهرستان بافق در سطح کشورو ملی مطرح است و باعث ایجاد حساسیت مسئولان و مردم بومی منطقه شده که این موضوع  به حق و بجاست.

فرماندار بافق بیان داشت: برای شفاف سازی خصوصی سازی، جلسات متعددی بامسئولان شهرستان و استان انجام شده که در این نشست‌ها، توسعه وعمران شهر ومسائل اتفاق افتاده بررسی شد.

طلایی‌مقدم عنوان داشت: سند چشم انداز شهرستان بافق در گرو بحث جوارمعدنی و تامین خوراک صنایع است و باید در اولویت کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: ذهنیت گذشته مردم در صنایع جوار معدنی باید اصلاح شود وخصوصی سازی باید تفاوت‌هایی با گذشته داشته باشد و تضمینی در این زمینه داده شود که این صنایع رها نشود و با اجرایی شدن صنایع جوار معدنی و تامین خوراک این صنایع، ارزش افزوده آن نصیب مردم منطقه شود.

طلایی‌مقدم عنوان کرد: حرف از ارزش افزوده و عوارض حق مرد شهرستان است وقانونگذار باید آن را ببیند و در بحث فروش و صادرات نیز انتظار می‌رود طبق قانون سهم شهرستان لحاظ شود.

وی در پایان عوارض زیست محیطی شهرستان به خاطر سنگ آهن را مهم عنوان کرد ومتذکر شد: شائبه‌های ذهنی در مورد بیمه و حقوق کارگران و واگذاری شرکت‌ها  باید برطرف شود.

عبداللهی/

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا