حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد در نظر دارد در چارچوب طرح فرهنگ، پویایی و سلامت 3، ویژه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در بین دانشجویان برنامه هایی را با عنوان نشاط و پویایی در هفته آینده در این دانشگاه برگزار کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه یزد، طرح فرهنگ، پویایی و سلامت یک از طرح های حوزه پیشگیری از اعتیاد است که به مدت 2 سال در دانشگاه های کشور در حال اجراست و دانشگاه یزد در زمینه برگزاری دوره های پیشگیری جزء دانشگاه های برتر کشور است.

در این طرح، اجرای برنامه ها به گروه ها و تشکل های دانشجویی سپرده می شود و برنامه ها با محوریت دانشجویان برگزار خواهدشد. در این دوره، کانون آوای زندگی دانشگاه با همکاری امور فرهنگی دانشگاه این طرح را اجرا خواهد کرد.

بر اساس اعلام حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برنامه هایی که در این طرح برای دانشجویان در نظر گرفته شده است شامل سلسله کارگاههای آموزشی مهارت های زندگی از قبیل مدیریت استرس – مهارت های جرات مندی و نه گفتن و پیشگیری ازمواد مخدر و سایر مهارت های اجتماعی است.همچنین در این طرح کارگاههای وِیژه ای برای اساتید و کارکنان در نظر گرفته شده است که کارگاه آموزشی ویژه اساتید با عنوان نقش اساتید در ارتقای سلامت و روان دانشجویان و کارگاه ویژه کارکنان دانشگاه با عنوان پیشگیری از اعتیاد در خانواده  و تاثیر بهداشت و روان بر توانمندسازی کارکنان است.

 به گفته مسوول این طرح در دانشگاه یزد، پس از اتمام این طرح همایش آموزشی ویژه دانشجویان با حضور آقای دکتر هومان نارنجی ها از اساتید مطرح کشور در حوزه پیشگیری و مدیر کل فرهنگی اسبق ستاد مبارزه با موادمخدر کشور در تاریخ 21 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد که در این همایش دانشجویان با بحث های پیشگیری از آسیب های اجتماعی بیشتر آشنا خواهند شد. عباس تیموری افزود: بازدید دانشجویان از کمپ های ترک اعتیاد و زندان ها و نمایشگاه دایمی نیروی انتظامی، از دیگر برنامه های جانبی این طرح است.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا