همه تعهدات 71.5 درصد واگذار شده به صندوق بازنشستگان فولاد به قوت خود باقی است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ، بحث واگذاری معدن سنگ آهن بافق به بخش خصوصی، از چندی پیش سبب نگرانی مردم و مسئولان استان یزد و بافق شده است که البته دلایل قانع‌کننده‌ای برای این نگرانی‌ها وجود دارد.

سنگ آهن بافق هم‌اکنون به کارخانه فولاد اصفهان می‌رود و با توجه به مشکلاتی که در زمینه آب بین یزد و اصفهان وجود دارد، این معدن به نوعی می‌توانست در احقاق حق مردم یزد اثرگذار باشد اما با واگذاری آن به بخش خصوصی غیربومی، مشکلاتی در آینده ایجاد خواهد شد.

خصوصی سازی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق که این روز ها دغدغه مسئولان استان و مردم شهرستان بافق شده است، در نشستی با حضور اعضای هیئت مدیره صندوق بازنشستگان کشور، معاون اقتصادی این صندوق، معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد، امام جمعه و فرماندار بافق و جمعی از مسئولان و  فعالان سیاسی اجتماعی و اصحاب رسانه این شهرستان بررسی شد.

در این نشست که بیش از سه ساعت به طول انجامید، ابتدا امام جمعه و فرماندار و رئیس شورای شهر بافق بر ضرورت احقاق حقوق مردم بافق و انجام تعهدات شرکت سنگ آهن برای عمران و آبادانی این شهرستان تاکید کردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد هم در این نشست با اشاره به پیگیری‌های مسئولان استان یزد و شهرستان بافق در زمینه خصوصی سازی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق، به طرح سئوالاتی در این زمینه پرداخت.

عضو هیئت مدیره صندوق بازنشستگان فولاد کشور در حاشیه این  نشست اظهار داشت: با توجه به تغییر و تحولاتی که در مجموعه سهامداری شرکت سنگ آهن مرکزی ایجاد شده است، اعلام آمادگی کردیم تا از 70 درصدی که مربوط به صندوق بازنشستگی فولاد است، در زمینه تکمیل طرح‌های مدیران شرکت در شهرستان طبق برنامه‌ریزی آنها، همکاری کنیم.

یونس الستی تصریح کرد: اولویت اول ما، تکمیل تمامی طرح‌ها و پروژه‌های شرکت سنگ آهن مرکزی بافق است.

وی در زمینه بقیه سهام شرکت سنگ آهن مرکزی بافق نیز عنوان کرد: این سهام  در راستای اهلیت سازمان خصوصی، به مجموعه خصوصی واگذار می‌شود.

عضو هیئت مدیره صندوق بازنشستگان فولاد کشور بیان کرد: بخش خصوصی نیز با توجه به امیدنامه‌ای که او را به اجرای تعهدات پایبند کرده است، به اجرای کلیه طرح‌های تعهداتی که برای تکمیل پروژه‌های شرکت سنگ آهن مرکزی بافق انجام شده است، ملزم می‌کند.

الستی بیان داشت: مصوب کردیم همچون روال گذشته، هر عوارضی که برای کمک به توسعه شهر بر اساس قانون تعیین شده، اجرا شود همچنین دو درصد عوارضی را که تعهد کرده‌ایم، همچون سال 92 در سال جاری نیز پرداخت می‌کنیم.

عضو هیئت مدیره صندوق بازنشستگان کشور خاطرنشان کرد: 71.5 درصد شرکت سنگ آهن مرکزی در انتهای سال گذشته به صندوق بازنشستگان فولاد کشور واگذار شد و 28.5 درصد آن هم در اختیار سازمان خصوصی سازی است که در راستای سیاست‌های دولت واگذار می‌شود.

وی در زمینه تغییرات در هیت مدیره شرکت سنگ آهن مرکزی هم گفت: این موضوع در هیئت مدیره صندوق، یک بار دیگر مطرح می‌شود تا حداقل یک عضو از شهرستان و استان به آن اضافه شود.

عضو هیئت مدیره صندوق بازنشستگان کشور و معاون اقتصادی این صندوق به سئوالات شرکت کنندگان در زمینه فرآیند خصوصی سازی، تغییرات هیئت مدیره، اختصاص عوارض ارزش افزوده، سرانجام کارخانجات جوار معدنی  و نیروهای این شرکت پاسخ گفت.

علی عبداللهی /بافق

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا