نصب نماد بادگير در ياسبرين پيش زمينه اجراي ساير تفاهم نامه هاي خواهر خواندگي است

با نصب نماد بادگير اصيل يزد در شهر خواهر خوانده ياسبرين مجارستان ، زمينه براي اجراي ساير مفاد تفاهم نامه خواهر خواندگي بين يزد و ياسبرين فراهم مي شود .

 به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري يزد با نهايي شدن ساخت نماد بادگير جهت ارسال به مجارستان و همزماني ارسال پرونده فناوري بادگير به يونسكو ، تفاهم نامه خواهر خواندگي بين شهرهاي يزد و ياسبرين وارد مرحله جديدي شد .

نماد بادگير كه با ارتفاعي در حدود چهارمتر با الهام از بادگير باغ دولت آباد و از جنس برنز مي باشد ، اقدام ارزشمندي است در جهت معرفي اين شاهكار منحصر به فرد از معماري يزد كه با سرمايه گذاري مستقيم شهرداري يزد ساخته مي شود .

با ارسال نماد يزد به شهر ياسبرين ، زمينه تحقق ساير مفاد تفاهم نامه اعم از فرهنگي، گردشگري و اقتصادي فراهم مي آيد.

نامگذاري متقابل خيابان هايي در هر دو شهر به نام طرف مقابل، بزرگداشت روز يزد و ياسبرين ، برگزاري هفته هاي فرهنگي ايران و مجارستان در دو شهر جهت آشنايي با فرهنگ و رسوم دو كشور ، برگزاري جشنواره هاي هنري شامل موسيقي سنتي و صنايع دستي ، تسهيل ارتباط بين اتاقهاي بازرگاني دو طرف و زمينه سازي جهت همكاري تجار و فعالان اقتصادي و برگزاري مسابقات ورزشي از جمله مفاد ديگرتفاهم نامه بين يزد و ياسبرين مي باشد كه برنامه ريزي و هماهنگي براي چنين برنامه هايي در سطح اجرائي به عهده شهرداريها و در سطح ديپلماتيك با نظارت سفارتخانه هاي  دو كشور انجام مي شود.

گفتني است پس از اتمام نصب نماد يزد در شهر ياسبرين ، طي مراسمي با حضور مديران شهري  از بادگير ساخته شده رونمايي خواهد شد .

نصب و رونمايي از بادگير اصيل يزدي دراين وهله خاص كه اقدامات برخي از كشورهاي همسايه به ويژه شيخ نشين هاي حاشيه خليج فارس در جهت ايجاد هويت كاذب و ثبت بادگير ايران به نام خود تشديد شده است از اهميت بالائي برخوردار مي باشد .

 

 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا