به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ، مدیر کل فنی و حرفه ای استان یزد در جریان بازدید از مرکز فنی و حرفه ای امام علی (ع) بافق که با فرماندار و شهردار بافق همراه بود ، با بیان اینکه تمامی زیرساخت‌های لازم برای ارائه آموزش به کارآموزان در مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان فراهم است، تصریح کرد: مرکز فنی و حرفه ای امام علی(ع) بافق تاکنون از عملکرد بسیار خوب و مطلوبی برخوردار بوده است.

وی ایجاد بسترهای آموزش‌ مهارتی را از اهداف آموزش فنی و حرفه‌ای استان عنوان کرد و گفت: وجود مراکز آموزشی در اکثر مناطق و شهرستان‌های استان نشان از اهتمام مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای استان به امر آموزش و کمک به رفع مشکل اشتغال در استان دارد.

"حبیب اله کارگر" ادامه داد: امروزه جوانان جویای کار برای اشتغال و حتی اشتغالزایی و کارآفرینی می‌توانند از آموزش‌های مختلف و متنوع فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده و با اخذ گواهینامه مهارت علاوه بر راه‌اندازی شغلی برای خویش نیز سبب شوند تا چندین نفر دیگر وارد عرصه اشتغال شوند.

کارگر ، کیفیت بخشی به آموزش ها و توجه ویژه به رشته ها را از مهمترین برنامه های این مرکز دانست و گفت: این امر منجر به ایجاد اشتغال پایدار می شوند.

فرماندار بافق در این آیین ضمن تاکید بر اینکه فراگیر شدن آموزش های فنی و حرفه ای کاهش نرخ بیکاری را در بر خواهد داشت، اظهار داشت: کارآموزان فنی و حرفه ای بهتر می توانند جذب بازار کار شوند.

"سید مهدی طلایی مقدم" گفت: با تربیت نیروی انسانی کار و ورود آنان به بازار می توانیم رونق کارخانجات و کارگاههای صنعتی ، معدنی و خدماتی را شاهد باشیم و با معضل بیکاری مقابله کنیم.

وی یکی از گامهای توسعه شهرستان بافق را از طریق آموزشهای فنی و حرفه‌ای دانست و تصریح کرد: خلاقیت و نوآوری از مهمترین مهارتهای عمومی و مورد نیاز افراد در محیط کار است و فردی که از سازمان فنی و حرفه‌ای مدرک مهارت می‌گیرد باید بتواند در موقعیتهای مختلف تصمیم بگیرد تا بهترین انتخاب را داشته باشد و زمینه کار خود را متحول کند و امیدواریم جوانان از وجود ظرفیتها و امکانات عظیمی که در این مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مستقر شده استفاده و بهره کافی را ببرند .

فرماندار بافق با اشاره به برنامه دولت در بخش مشاغل خانگی و اشتغالزایی در این حوزه گفت: ایجاد مرکز فنی و حرفه ای ویژه خواهران در بافق علاوه بر اشتغالزایی بانوان و رونق اقتصادی شهر می تواند در نقش موثری در مسائل اجتماعی و فرهنگی شهرستان به دنبال داشته باشد.

طلایی مقدم در ادامه ضمن تاکید بر شرایط خاص شهرستان بافق خاطر نشان کرد : باید در خصوص رشته های مورد نیاز شهرستان امکان سنجی صورت گیرد تا طی برنامه سند توسعه شهرستان مرکز فنی و حرفه ای به یک نقطه قوت در این شهر تبدیل شود.

رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي شهرستان بافق در پایان با اشاره به عملکرد سال گذشته این مرکز گفت: در سال 1392 آموزش هاي فني و حرفه اي به ميزان 176 هزار و 633 نفر – ساعت به كارآموزان اين مركز شامل 618 نفر مرد و 467 زن ارائه شد .

وي از شركت 114 نفر در كارگاه هاي صنايع – اصناف ، 252 نفر در شعب سيار شهري ، 62 نفر در كارگاه هاي استاد – شاگردي ، 102 نفر در روستاها و 406 نفر در كارگاه هاي ثابت شهري خبر داد .

"کاظم ناظمي" دوره هاي مهارت آموزي برگزار شده براي كارآموزان را 70 دوره ذكر كرد و گفت: آموزش هاي مهارتي در بخش خصوصي توسط 16 آموزشگاه آزاد در شهرستان بافق انجام مي شود كه رشته هايي از قبيل طراحي و دوخت ، مراقبت و زيبايي ، گلسازي ، كامپيوتر و رشته هاي زير مجموعه كشاورزي آموزش داده مي شود .

در پایان این بازدید مقرر شد فنی و حرفه ای استان نسبت به تامین تجهیزات و ساخت سوله و کارگاههای مورد نیاز مرکز فنی و حرفه ای خواهران بافق با همکاری و مساعدت فرمانداری و شهرداری بافق اقدامات لازم را انجام دهد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا