رئيس پليس فتا استان بوشهر اصلي ترين و مهمترين علت برداشت هاي غيرمجاز توسط کلاهبرداران اينترنتي را خطاي انساني و نا آشنايي کاربران به ابزارهاي جديد دانست.

،سرهنگ "داريوش پورسعيد" رئيس پليس فتاي استان بوشهر در ادامه به رعايت نکات امنيتي شهروندان هنگام استفاده از کارت هاي بانکي، اينترنت بانک، فناوري هاي جديد بانکداري و تجارت الکترونيک تأکيد کرد.
اين مقام انتظامي افزود: سرقت اطلاعات کارت هاي بانکي از جمله شماره کارت، رمز دوم، کد cvv2 از طريق صفحات جعلي(فيشينگ)، "اسکمير" (کپي کردن غيرقانوني داده هاي کارت بانکي)، سوء استفاده از اعتماد افراد و دريافت کارت و رمز آن، روش هاي پيچيده مجرمان در فريب افراد از جمله شگردهاي مجرمان است که به برداشت غيرمجاز منجر مي شود.
سرهنگ پورسعيد آموزش همگاني خصوصا نوجوانان و جوانان را با فرصتها و آسيبهاي فضاي مجازي مهمترين گام در راستاي پيشگيري از حوادث و خطرات دنياي گسترده اينترنت دانست و اظهارداشت: افزايش سطح دانش تخصصي و امنيتي و نيز اطلاع کاربران از شيوه هاي مقابله با شگردهاي مجرمانه موجب مي شود تعداد افرادي که به صورت بالقوه در معرض اين آسيب قرار دارند، کاهش يابد؛ از سوي ديگر احتمال موفقيت مجرمان نيز در ارتکاب جرم به همين نسبت کاهش مي يابد.
وي تصريح کرد: پليس هيچگاه به تنهايي نمي تواند در انجام کامل وصحيح مأموريتهاي خود گام بردارد بنابراين همکاري، تعامل و ارتباط دو سويه اين پليس با شهروندان در پيشگيري و کاهش چشمگير جرايم سايبري نقش بسزايي دارد.رئيس پليس فتاي استان بوشهر در پايان اظهارداشت: شهروندان بوشهري مي توانند به هنگام بروز هر گونه مشکل در فضاي سايبري با شماره تلفن هاي 20-2182518 تماس و راهنمايي هاي لازم را دريافت کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا